Pettros dagliga verk

fredag, mars 03, 2006

Onsdag torsdag och fredag

1 Mars=jobbstart. var supernervös när jag åkte till jobbet men allt gick bra. Möttes av moster margreth och hamnade sedan på Specialresor och snackade lite med Jonas o co. Det var kul sedan fick jag sitta med en tjej och lyssna halva dagen, gick igenom mina mail innan jag började svara, han dock inte med alla. Hade ju fått 2600... Jisses. Denna första dag gick fort. Körde kanske lite för fort hem längtade ihjäl mig efter Emma. Hon blev så glad. Hon vinkade med båda händerna och riktigt skrek. Hon skrattade med hela ansiktet. Jag började gråta. Hon var så söt och jag blev så glad. Tänk att man kan få så mycket känslor för en person. Hon hade börjat gråta på morgonen när jag inte låg i sängen :o( När Jens berättade det började jag gråta och sade tur att du inte sade det när jag var på jobbet. Febern var bättre på kvällen tur det.

Torsdag. Ännu en dag på kneget. Satt bredvid Margreth vilket var kul. Rastade med henne också. dagen gick hyfsat fort, det kommer nog att kännas bättre ju längre tiden går. Men jag kan ju inte påstå att jag tycker det är roligt att sitta på bc. Eller jag det är så enformigt det är det. På mitt gamla ställe kunde jag påverka arbetstider själv, man kunde jobba undan lite och gå tidigare när man ville. Här ringer det ju hela tiden och det finns ju jobb hela tiden liksom. Emma blev glad igen, de stod i fönstret och vinkade när jag kom. Vilken lycka att se hennes leende ansikte. idag var hon i alla fall inte ledsen på morgonen det var ju bra. Hon kommer nog att glömma bort mig. Annars blev det en myskväll.

Fredag. Tyckte jag såg Chickan på morgonen, hjärtat stannade nästan. Hoppas att hon fastnar i buren snart! Hon såg pigg ut det lilla jag såg. jag har ju inte innan sett en liknande katt i området så det borde vara hon. Har bara sett typ svartvita innan. Det hade vrålsnöat hela natten samt blåst så det var kaos på vägarna. Jag låg först i kön i alla fall ;o))) Ja ja, sitter ju på jobbet nu. Idag är det lugnt mellan varven. I kväll skall vi ha taccomys! I helgen skall vi försöka bada och det skall bli supermysigt.
Puss o hej

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida