Pettros dagliga verk

onsdag, september 05, 2007

Dagis...

fasiken vilket laddat ämne det är. Det verkar som de föräldrar (många inte alla)som har sina barn på dagis måste komma med negativa komentarer till oss som väljer att uppfostra våra barn själva. En del säger att de blir understimulerade, blyga och lär sig mindre. Louise Hallin på nyhetsmorgon svarade på den frågan igår och hon sade att dagis är det nya samhällets dåliga samvete, att det är därför många som har sina barn på dagis klankar ner på andra, hon tycker man skall vara hemma så änge man kan och allt känns bra så länge alla trvis. Många barnpsykologer sticker ut hakan och säger att barn inte bör börja på dagis innan de är tre år. Det tar jag ju åt mig av ;o)) Jag har möjlighet att vara hemma med mina barn och vill gärna ge dem en start i livet själv. jag vet barn som går på dagis som är superblygaoch inte pratar bättre än Emma. Man träffar ju dessutom andra barn och folk man är ju inte isolerad för att man är hemma. jag vill inte få barn för att sedan lämna bort dem, de som jobbar heltid får ju ha sina barn på dagis mer än de jobbar själva om räknar in tiden mellan jobbet. jag kan ibland längta efter att jobba men är övertygad om att mina barn har det bättre hemma, tror också att det finns undantag men det som retar mig är de som retar sig på mitt val, jag har aldrig sagt till någon som har sina barn på dagis att det är fel för jag tyker att man får göra som man vill och vad som passar den familjen. hamnade i en tråd om för och emot detta och en del var hysteriska åt en det ena eller det andra hållet. Mina barn skall naturligtvis gå på dagis men tycker de kan få vara barn så länge som möjligt och slippa morgon och eftermiddags stress.
Phu skönt att få det ur sig.....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida