Pettros dagliga verk

fredag, januari 04, 2008

God Fortsättning på det nya året.....

Hejsan hoppsan.... Nu e även nyår totalt avklarad, skönt. Det var trevligt, vi hade gäster, Elaine & Svenne samt Mårten med fru Barbro. Jag hade förberett till tusen, både med dukning och mat. Såklart inget kan ju göras halvdant, hade stora problem innan jag kom på vilken meny jag skulle ha. Rätt vasr det var satt den. Det blev kräfttoast till förrätt, Helstekt champinionfylld Oxfilé med hemgjord Beasrnaisesås och Poatisgratäng och vitlök/smör/parmesanfyllda mini baguetter och krämig citronpaj med vaniljgrädde till dessert. Var meganervös för att misslyckas med köttet, tycker det är svårt med oxfilé, det står olika i alla kokböcker vilken temperatur på köttet samt ugnen. Till slut följde jag Jamie Olivers råd i en av hans böcker. Den blev välstekt men supersaftig som tur var. Först ville inte beasåsen tjockna men fick till det tillslut, SVenne var megaimpad av såsen för att jag gjort den från grunden med vinäger färsk dragon och persiljeavkok etc Det låter värre än var det är. Det blir mycket godare!!!! Först kom Mårten och Barbro, Mårten var redan lite på örat och värre blev det. Jens var riktigt skärpt i jämförelse ha ha. Elaine och SVenne kom senare för de hade glömt att släcka ett ljus och fick vända. Efter 12 slaget gav sig Mårten och Barbro för Barbro skulle jobba tidigt. Vi andra spelade tp på tv-n/dvd. ûbertevligt och vi slutade inte förrän klockan var efter 4, när vi stapplade i säng vaknade Elina och var glad o trevlig, jag kom i säng vid 7 och halv 10 vaknade Emma o Elina så då fick jag knalla upp inte så pigg. Min "älskade" man somnade före mig och fick dessutom sova längre. När han kom upp var jag ättiksglad, han fick en utskällning som heter duga om hur orättvist allt var, det är ju så. Han kan ju hälla sig bärs o Whskey för han vet att jag tar fullt ansvar i alla fall dagen efter. Jag var megtrött och somnade hela tiden i soffan. Jens väckte mig och skickade mig i säng. Jag somnade som en sten. När jag gick upp var jag glad igen och vi var kära ;o)) Det blev en slappedag i alla fall.

Dag nr två 2008 vaknade jag och var lite irriterad, Jens har jobbat bra med Hallen men de sista dagarna tycker jag han har slappat till sig, han skulle åka till Morfar men ville inte pg a halsont. Jag kände att jag fick ett spel och sade att då drar jag för jag pallar inte se dig ligga zappa hela dagen. Jag tog Emma o drog, sade inte vart vi skulle. Vi åkte till Ikea där vi träffade Sanna o Filip, Barna fick leka och luncha och vi fikade. Det blev några mysiga timmar. Sedan mathandlade vi och åkte hem till Jens o Elina då var jag gladare igen. Dagen efter var jag irriterad igen och skällde ännu en gång ut min stackars man för att inget händer i vårt hem. Han höll med tillslut och vi började röja i Elinas blivande rum. Det blev bra. Sedan åkte Linda och jag in till Kungälv, jag för att göra naglar och Linda för att shoppa. Det blev fint.

Idag var vi hos läkaren med Elina, hon har vatten bakom sina trumhinnor och fick en ny tid. Sedan åkte vi till Hornbach och köpte dörr till Elinas rum, det blev dragspelsdörr. Sedan via nöjds för att köpa semlor, skalll ju börja vv nästa vercka och måste ju hinna äta innan ;o) Sedan blir det förhoppningsvis stenhårt schema!Väl hemma fikade vi lite sedan gjorde jag hemgjord pannbiff med stuvade makaroner (Jens gjorde dem) och sedan kom Kent o barna över på lunch. Kulmysigt. När det knallat hem började Jens öppna upp för den nya dörren, han hade ju naturligtvis inte kollat hur det såg ut på andra sidan, där var en kontakt. Men vår käre elektriker kommer på måndag och räddar oss. Nu har vi en öppning i alla fall och det är superduper.
Nu skall jag väcka Elina.
Hoppas alla får ett gott nytt år!!!!!!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida