Pettros dagliga verk

måndag, juni 09, 2008

Direktrapport från Mallis!!

Nu är vi här men flygresan var ett hell!!!!
Det började med att jag var pinkenädig i 180 när vi satt oss på planet. Visste att jag inte skulle få använda toan förrän vi startat och vi hade varit uppe en stund. Det var så illa att det värkte och huden på armarna var helt knottrig. Vi frågade om det var omöjligt att få låna toaletten, de trodde det var Emma det var kris för. jag busljög lite och använde henne och då fick vi gå!!! Underbart. Sedan krisade Elina ur och i och med det Jens och sedan jag. Hon var som en mask och ville inte sitta still när vi skulle starta. Till slut somnade hon en sväng. När vi skulle få maten kom flygvärdinnan och sade att det fanns plats längre bak som vi kunde få för att slippa ha det trångt. Supersnällt, Jens sade att jag skulle knalla dit och sätta mig med Elina. Då blev jag galet arg så jag nästan öipade. Lätt att äta med en sprattlande ål!!! Det gick inte jag var vansinnig och när Jens kom och skulle lösa av mig skrek jag bara gå, Elina gallskrek, och några tonårsbrudar bakom sade kan inte ungen hålla käften, då skrek jag på dem också, ni sade att hon skulle hålla käften men när Jens spände blicken i dem tystnade de, ahhh. Till slut lugnade sig vi oss alla. Tills vi skulle ta transferbussen till hotellet!! Då var det 100 grader varmt och vi hade ingen dricka, Elina var törstig och fick tillslut ett spel när vi var på motorvägen, innan vi kom iväg stod bussen och puttrade i 40 minuter dessutom. Hon var verkligen helt galen!!! Jag skrek till Jens som satt några rader fram, JENS jag hoppar av nu!!! Då var det någon dansk som skänkte sitt vatten och Elina klungade begärligty innan hon totladäckade!!
ja ja vi kom fram och badade och åt och var allmänt labila hela dagen óch somnade klockan 9. Har joggat nu varje morgon. Vi har haft ok väder växlande men prognosen för resten av veckan ser dyster ut, tons of rain ;o) Ja ja skönt att vara ledig i alla fall!! Nu skall vi ha date på uteplatsen med vinflarran, puss o hej så länge.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida