Pettros dagliga verk

tisdag, mars 10, 2009

Trött som attan....

Nu har jag haft svårt att somna två nätter i rad. Jag hade en hektisk eftermiddag igår. Först sprang jag efter jobbet, sedan turbon över till Lundby för att simma med Emma. Vi fick ett erbjudande om att få simma 17.00 i stället, denna gruppen är de ca 2 år äldre än Emma. Men hon hängde verkligen med bra! Men jäklar vilket tempo! Simma från den ena ändan till den andra, simma på rygg några längder, simma under tunnlar under vattnet. Simma ner på botten och leta efter skatter, flyta som en stjärna och hålla de andra i handen, simma genom ringar. Shit vad impad jag är att hon lyckades. Men det blir nog lugnare att byta grupp och så blir det redan klockan 17 så då är man inte hemma så sent. Igår hämtade vi upp Linda på Backaplan, hon hade dessutom fixat Mc Donalds till Emma, min man hade givetvis inte tänkt på att Emma måste äta innan!! När jag kom hem fick jag dessutom fixa pasta till dagens lunchlådor, varför är det bara en som tänker i vår familj ibland! Blir så jäkla matt!! I alla fall så var jag helt övertrött så jag kunde inte somna, och Jens småsnarkade så jag låg och sparkade på honom, varje gång sade han va ede?? Gissa!! Sedan kom Elina vid 4-tiden och hon var grinig och höll på så jag nästan blev helt galen. Ikväll blir det tidig nattning...

Helgen har varit lugn, har börjat med bakning inför Emmas kalas, gjorde två fyllda kransar och bondkakor. Fick till slut sparkat igång Jens också så ha fick spacklat och slipat, han är extremt seg. Det händer inte mycket´vilket gör mig extremt frustrerad. Nästa helg är vi ju borta också och helgen så Emmas kalas är blir ju stressig, först barnkalas på lördagen, sedan på söndagen skall jag springa ett millopp och på kvällen kommer mina mostrar och fam Löfås. Det bli matlagning hela den helgen. Känner mig lite gnällig ;o)
Nu skall jag göra lite nytta för min lön...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida