Pettros dagliga verk

onsdag, mars 08, 2006

måndag. tisdag och lite onsdag

Måndag: Jobba igen jippi. Jens körde mig eftersom han och Emma skall bada. Skönt att ta det lugnt i baksätet. På jobbet var det faktiskt behagligt. Många som jobbade så det var inte mycket att göra. Ovanligt för en måndag. Lunchade med moster Margreth, kul. Efter bade kom Jens och Emma till jobbet. Kul att få se henne. Det hade gått bra för dem i badet. KOnstigt att inte få vara med längre, att han fikar med mina badmammor ;o) Men kul för honom att få prova på det. Sedan åkte vi hem och fixade middag, det blev fisk med potatis och äggsås. Gott. Var urtrött och somnade 21.30

Tisdag: Mycket piggare faktiskt. Tiden på jobbet gick ganska fort. Fast på em var jag helt slut i huvudet, hade halsbrännA, jag och moster gick till torget och jag köpte, samarin och nässpray och sedan mådde jag som en prinsessa igen. KOm hem och kände mig pigg hela kvällen, det var himla skönt. Vi försökte fota Emma men hon ville varken sitta still eller skratta vad vi än gjorde. Hon tyckte nog att vi betedde oss mycket märkligt ;o) Somnade lite senare för jag orkade äntligen läsa lite.

Onsdag: Emma var ledsen när jag lämnade sängen så när jag gjort i ordning mig snyftade hon fortfarande så hjärtskärande så jag gick in och lade mig i sängen och då kröp hon upp och lade sig och vi gosade tills hon somnade om. I like that. Idag kom Jenny in på jobbet och avslöjade sin bomb. Att hon skall bli 2-barnsmor. Äntligen, det har varit ursvårt att hålla detta hemligt. Skönt för Henke o Jenny O, nu får de jobba kvar. SKönt för JOnas, han slipper oss lite till. Det är i alla fall himla kul för Jenny!!! Nu kan man skriva det här. Nu e det lunch äntligen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida