Pettros dagliga verk

måndag, oktober 01, 2007

Jag lever.......

Det kan man knappast tro va? Jag måste skärpa mig men denna renoveringen knäcker en. På kvällarna är man minst sagt urlakad. Det känns skönt att ha sluat AMMA!!! Tjoho jag dricker massa vin nu ;o))
Vårt badrum är nästan klart och vi har möblerat om varagsrummet och jag har köpt golvet till hallen, hittade först inget sedan hittade jag det som var dyrast men det är så liten yta. Annars har jag målat tak och väggar i hallen med två barn hemma. I fredags var jag och Siw först hos Susanne, Theus och Isolde, sedan shopping på torget sedan shopping på Högsbo 421.Handlade lite på Maxi sedan Elinas födelsedagspresenter. Hon blir ju ett år på torsdag lilla gumman. Går litegranna. Idag var jag och Linda på Ikea sedan kom moster Siw och Erik hit, Erik spacklade och vi mackfikade, jag hade köpt massa gott pålägg i en gammal mysig butik där de supergod chark. Det var mumsigt. I lördags var jag och min kära granne på grundkurs på Tårtdecor. Det var kul, vi fick massa bra tips och fick lära oss att göra sockerblommor på olika sätt. Det var massa tårtgalna tjejer ;o) Det hela avslutades med att vi fick äta god tårta. Har anmält mig till en kurs för att göra marsipanjulgrisar. Hörde att de diskuterade på jobbet huruvida jag kommer tillbaka på jobbet eller inte, min tjänst är väl förhoppningsvis min fortfarande, det lät som om den typ var ute på sökning. Men min plan för stunden är att jobba igen. Saknar det ibland som tusan.
Puss o heeeeeeeeeej

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida