Pettros dagliga verk

måndag, oktober 15, 2007

kalas nummer 2.

Förra veckan rusade iväg som vanligt. Jens var ledig torsdag och fredag så det kändes som veckan tog slut redan i onsdags att det var fredag då redan. Tycker det är så mysigt när han är ledig. I fredags fick vi skjutdörren till vår nya hall. Det började bli lite kallt så det var skönt och det blev så ljust och fint. Kent var ju hemma så han hjälpte till och jag hade alla 4 barn, phu. Det gick bra men var lite kaos.
jag fyllde ju år i torsdags, det glömde jag nästan. Jens hade köpt ett par rejäla vinterstövlar på Naturkompaniet med Lindas hjälp. Bara det att mina fötter är missbildade så jag kom halvvägs ner, stackars Jens jag fick ett bryt och bölade och hade mig. Jag hade varken fulle eller kaffe i kroppen så jag var extra känslig, gapa och skrek att det enda som passar min kropp är mössa och vantar det kan du köpa. Linda ringde från affären och sade att hon skulle hitta stövlar som passa, skit i det de finns inte sade jag dramatiskt köp vantar. Stövlarna kostade för det första 1000 spänn och för det andra hade Linda o co köpt vantar och mössa till mig men det visste inte jag ;o)) Emma kröp upp till mig och berättade för Jens att mamma är ledsen. På kvällen efter badet med Elina hämtade jag Linda som kom från jobbet och då hade hon med sig en annan modell på typ kängor som dels var snyggare och dels passade perfekt och var sköööööna!!! Friden lade sig alltså ;o)
Fredagen var ju som sagt hektisk och på kvällen började jag med tårtfyllningen, lördagen gick åt att göra resten, modellera och lägga ihop och greja i ordning. Jag hade tänkte göra marsipannallen på fredagen men när jag började fick jag den bara att se ut som en gris så i vredesmod knöcklade jag ihop den.

Lördagen kom och vi skulle vara 10 vuxna vid vårt nya matsalsbord. Det gick kanon och det var super att kunna sitta så många utan problem. Jag hade gjort lax i ugnen med ett täcke av creme frache,senap, honung, vin, salt och peppar, till det hade jag vildris och romsås med räkor i hemgjord såklart. Helt ok faktiskt tårta bullar och vaniljkrokar till kaffet. Tror alla blev mätta. På kvällen kom grannarna över och fikade tårta. Gissa vem som var mör när alla gått. Vi klämde tre raka avsnitt av Heros i soffan och det var underbart.

Idag kom Kent över med Noah medan han skulle springa det gick fint. Nu e elektrikern här och skall färdigställa hallen. Just nu svär han så jag håller mig undan ;o)

Heeeeeeeeeeeeeej då....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida