Pettros dagliga verk

måndag, oktober 08, 2007

Kalas etc

Nu har jag i alla fall klarat av kalas nummer 1. Tårtan var ätlig och maten likaså tror jag. Om man får lita på Martin var vitlöksbröden godast. Elina fick fina presenter, av fam S fick hon en fin klänning, leggings och tröja ,med Hello Kitty. Av grannarna en hemmagjord fin klänning coh en docka från Liten karin söt. Av Rigge en Briogrej vet inte vad den heter fin och mycket uppskattad. Elina var på lysande humör som tur var. Av oss fick hon bl a en Rosa Bobby Car och En Nalle Phu mysstol. Emma fick också lite grejer tur. Dagen då alla skulle komma hade jag verkligen fullt upp, började dagen med tårtan och när det började krisa fick jag nog och åkte till Ö Förskolans för barnas skull. Skönt för då kunde jag greja med gott samvete sedan, när jag kom hem gick det verkligen i ett. Fredagen var Tessan med Klara och Erik här. När de hade åkt fikade jag en snabbis i trädgården med Kent o co innan jag flängde till Ikea vi skulle köpa skjutdörrsgarderob till hallen. Fick tag på en otrevlig jäkla brud som jagbara fräste allt vad jag orkade åt men hon var härdad så hon rörde inte en min. Fick jäkligt dåligt med hjälp hon kunde inte hjälpa mig med plocklista trotsattjag visste exakt vad jag skulle ha. Skriv själv sade hon, ja men då blir det ingen garderob för jag fattarinte ert system sade jag, Nehej sade hon lugnt du bestämmer ju..... Tur att Jens kom när han kom annars hade jag stromat ut från Ikea och den som förlorat var ju jag ;o) Men vi fick ihop allt och fick ihop så jag kunde utnyttja deras erbjudande när man köper garderob och fick ett Ikeakort med 600 på, GÖTTT....

I lördags varjag inne i Kungälv för atthandla lite byxor till Elina, på Lindex köpte jag en del men hittade varken strumpor eller leggings utan fot så jag gick tyvärr in på Småtufft, livsfarligt. Handlade Katvig och Ida T leggings som såklart var svindyra och en Mexkjol. Men söt var den. På vägen hem storhandlade jag och Elina och köpte kräftor till Jens. När vi kom hem drog vi över till grannarna och mös i deras trädgård. Kvällen blev det hummer mmmmmmmmmmmmmmmmmm. Det var så ini h....te gott. Svensk färsk Hummer det kan jag leva på lätt!!!!

I söndags var jag så seg och allt tog bara tid, fick inte gjort nådot så jag gav upp och gick ut i trädgården med E + E och fick snart sällskap av Linda o co. Kent ville ha arbetsro hemma. Fick röjt upp i uterummet sedan i alla fall, det blev fint och bra.

Idag har vi varit ute hela dagen och detvar toppen, vi lunchade vid havet och gick sedan till en strand för stenkastning, det hela fick brytas upp när plötsligt Lukas klampar ut till knäna i vattnet och Emma till anklarna. Vi gick hem och mös vidare i vår trädgård. Nu kallar min sköna underbara säng.
Heeeeeeeeeeeeej då....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida