Pettros dagliga verk

tisdag, januari 08, 2008

Smalare?

I helgen har vi grejat lite mer med Elinas blivande rum, med betoning på lite. På em åkte vi till Alafors och hämtade hem Jens buss sedan åkte vi till grannar för middag, det blev wook, Kent specialitet. Jag hade gjort hemgjord chokladsås och hade med vaniljglass o grädde till efterätt. När jag gjorde chokladsåsen gick Jens förbi och sade - Vet du inte att man kan köpa så´n på tub!! Tyket va???

I söndags kom fam Löfås hit på fika, jag fick panikstäda och baka chokolatechipsmuffins medans Emma och Jens gick ut och lattjade i snön. De gjorde snögubbar och snölyktor och åkte pulka.

I går och idag har jag och Linda + barn haft mys, ute på förmiddagen och lunch här, inget märkvärdigt men otroligt mysigt. Vi har inte myst på länge länge. Extrem julstress för oss båda, tänk att det är över nu!!! Igår 13.41 slutade Jens snusa. Hjälp, det går ok, han mår skit men han har inte slagit sönder ngt ännu ;o)) Vet hur jobbigt det är men det går ju över, för varje dag som går blir det lite lite bättre.
I morgon skall jag till viktväktarna igen. Shit vad nervösjag är, skulle ta tag i det efter Emma och startadeok och tappade 12 kg när jag plötsligt mådde pyton hela tiden. Det visade sig att Elina hade flyttat in och tom bott där nästan 12 veckor innan jag äntligen fattade!! Men i morgon skall jag skriva in mig i Göteborg på Heden för det är de som har bäst tid. Skall egentligen gå torsdagar men hade innan detta beslut bokat upp mig torsdag så det blir onsdag denna vecka, fick just mens och då väger man ju ofta några hekton extra, det borde ju göra susen inför nästa veckas vägning ;o) Hoppas det inte är tvärtom nu. Det skall bli skitkul och skönt att få ta tag i detta igen och hoppas att det går vägen med vågen ha ha ha ha. De har ju nytt program from 1/1 2008 så det e kul att få vara med från början. Men som sagt är jag meganervös inför i morgon!!!!!!! Håll alla tummar...

Gonatter mina skatter

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida