Pettros dagliga verk

fredag, juni 27, 2008

Midsommar

Jag är verkligen helthopplös på att skriva. Men jag har inte haft varken tid eller lust. Mallis var verkligen en höjdare, en av mina allra bästa semestrar någonsin. Roligt, lugnt, god mat , shopping, sol och bad. Det var verkligen kul att grannarna var med. Var lite orolig innan att jag och Linda skulle ryka ihop det kan nämligen hända, vi tog det hemma sedani stället ;o) Men vi hade spertrevligt ihop och vi bodde på ett kanonhotell. Skall se om jag kan få ihop en reseberättelse sedan.

Men midsomar var också toppen. Vi började med att knalla ut vid 9 för att fixa löv till stången (Jens)jag badade mina barn och ropade stöttande ord ;o)) Vid halv elva stack vi bortåt vägen nån km till en lada där. Det var nu det var dags för mitt första lopp. Jag var så jäkla nervös, knäppt. Inget allvarligt förutom för Kent som var dödligt rädd för att Christoffer skulle komma först ;o)) Det reulterade i att han sprang på sin bästa tid någonsin. jag kom runt på min bästa tid 35 minuter!!! Kents var 20 ha ha
Efteråt fick man starköl, godis mackor chips och ostbågar och vanlig dricka. Jag är ju med i vv så jag tog öl och ostbågar bara ha ha ha ha Skit samma midsommar ju!!
Sen var det turbo hem fixa sista maten duscha och fixa sig innan gästerna skulle dyka upp. Jag sade till Jens att han skulle ta med barnen till midsommarstången för klädning. Han kom ju aldrig tillbaka igen, Margreth fck leta upp dem. Dåkom han lugnt strosande i sina arbetskläder 5 i 2. Vi skulle äta två. Att inte min hjärna exploderade. Efter mitt utbrott fick han lite fart och skötte sig. Maten var god. Traditonellt, min hemgjorda sill, Matje, senapssill och skärgårdssill. Hade också en brieost, ägghalvor med ett berg av färska räkor och underbart god varmrökt lax. Inger hade gjort en fantastisk Janson, Margreth bakat sitt superbrös jag hade bakat Siws brödkakor men med fullkorn. Ja jösses vad gott med mat!!!! Drack öl, rosé och snaps tom jag snapsade.
Klockan 4 dansade vi alla kring stången barnen hade kul och efter fick de glass. När dett var klart var klockan nästan 6 och då var det tårta med massa massa jordgubbar på. marängbotten och vaniljvisp. Vv recept men gott. klockan 9 startade dansen på logen härutanför, vi drog fram grillen på fotbollsplanen och grillade ihop med Lindas mamma och pappa och syster med barn. Vi hade kubbmöte. När korven var slut dansade barnen, Lukas 2 år bjöd upp Emma och de dansade så sött. Noah vågade inte men tillslut bjöd han upp Emma. De dansade riktigt och var urgulliga. Elina bjöd upp Siw ;o)
Vid 22 lade vi barnen och jag och Siw satt och pratade och drack vin till 1 ca. Då kom det en asfull snubbe och knackade på dörren och frågade om han fick låna vår bl ;o)) jorå stor chans..... Om nu undrar var Jens var så däckade han redan vid 23, pucko... Dagen efter var han seg som sirap och jag var som vanligt galet arg ;o)))

Siwan sov över och det var en kanonmysig dag!!!!!!!!!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida