Pettros dagliga verk

söndag, juli 13, 2008

Joggnervös

jag är verkligen nervös inför midnattsloppet, det uppfyller alla mina tankar just nu! I natt drömde jag att jag sprang Göteborgsvarvet men det var en svårsnitslad bana och ja sprang fel hela tiden mssade kontroller och fick springa tillbaka. När det gått 45 minuter var jag nästan kvar vid start, pust.
I fredags var jag ute i 9 km, sprang allt utom 11 minuter där det var planerad gång. Kändes kanon faktiskt. I torsdags hade jag gått ner 1,6 det är ok. Nu är det 30,7 kg. Det är ju hur tungt som helst! fattar inte riktigt hur äckligt det är egentligen. Skall strax ut och jogga 6 km rundan och sedan köra lite styrketräning, visst låter det bra?? Hoppas att det ger något också!

I veckan har det verkligen inte hänt mycket. Har varit mest hemma och myst. Linda träffade några mammor föra veckan och bestämde att vi skulle träffas på vår lekplats tisdagar 13.30. Denna veckan var första träffen och det var mysigt! Efter en stund gck jag hem och fixade kaffe till alla och kakor o saft till barnen. Jens blir så trött på att jag alltid skall göra mig till, men jag tyckte det var mysigt och det tyckte de också!!! I går morse fick Jens för sig att han skulle ut och fiska, han gick upp 3.30 men det blåste ordentligt och han blev sjösjuk och kräktes, sicken jäkla landkrabba. Sedan sov han halva dagen och jag var galen tillslut. men efter lunch förberedde han för att göra en trappa utanför dörren och sedan gjorde han sushi. Så han blev förlåten. Nu är han i väg med barnen och köper virke så jag kan sticka ut och springa i lugn och ro. Vilket är exakt just nu!!!
Puss o heeeeeeej....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida