Pettros dagliga verk

tisdag, juli 15, 2008

Ont....

idag har jag kört fartlek på joggen, det var ingen lek kan jag säg! Pust vad jobbigt. Man skulle först jogga 10 minuter sdan 25 minuter varvat skitfort med skitsakta. Oj oj men det gick fint och nu har jag ont i kroppen som fasen! Särskilt mina arma ben!! I söndags gjorde Jens en fin trappa och jag låg i solstolen och tittade på. Det passade mig fint ;o))

Igår var jag och Linda på turné, först stannade vi till på Tjörn och fikade och hämtade fläder hos Siw, sedan åkte vi till Göksäter, där köpte jag en ny topp/tunika jättefin, stl medium om någon undrar, blir överlycklig när det passar. Jag är ju skittjock fortfarande men det är ju mycket bättre!! Elina fick en gunga Emma och Elina fick racket o bollar som Emma gillar och Elina fattar inte riktigt användarområdet men gillar det i alla fall. Efter fikade vi en stressig fika på lekplatsen innan hemfärd via leksaksaffären i Stenungsund där Linda shoppade till Noahs födelsedag. När jag kom hem var jag helt färdig men Jens var gullig nog att göra maten. Jag gjorde ju flädersaft i alla fall. Snart skall jag iväg på ett urtrist möte, vi har bildat en förening här ute för bevarandet av Sundhammarkollonin, just nu ägs den av kommunen men vi vill ta över den och anornda fester, träffar, barkvällar, fotbollsturnering jag vad som helst vad alla vill. Det är en superbra grej är bara inte sugen just ikväll. Kunde inte vara med på första mötet och lovade i ett svagt ögonblick att jag ev kunde vara med i styrelsen, vipps så var man med då ;o) Tja som sagt det är ju en bra grej i alla fall.
Nu grillar Jens och snart blir det mumsmat.

Kram o hej

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida