Pettros dagliga verk

söndag, mars 29, 2009

Sjukvecka....

På måndagen var jag jäkligt seg o trött, strax innan hemgång fick jag frossa, på kvällen kunde jag knapt ta mig till sängen pga frossan. Somnade 21 och stapplade upp och hjälpte Jens med tjejerna, sedan sov jag till 12, då kom Linda med lite cola, jag försökte läsa lite men somnade och tvingade mig upp vid 14 för att hämta tjejerna. Kvällen var jobbig jag mådde kasst och hade kramp i magen, på onsdag förmiddag vände det och jag kände mig frisk igen. Skönt, fortfarande var man inte sugen på mat men kroppen var ok. Min moster hade dessa symptom innan hon kom till kalaset så det kommer väl därifrån. tyvärr smittade jag några från jobbet oxå, märklig sjukdom.

På torsdagen var vi i Falkenberg med specialresor, vi hade riktigt kul och skrattade massor. När jag kom hem var vi ute och barnen cyklade och lekte med grannarna, nu känns det att våren är sakta på väg!!

Fredagen hade jag en stor hög med jobb men jag hann med allt och 16.20 var jag klar, skönt. Jag skall ju vara ledig på måndag. Jens skall till läkaren. Han är så besviken på sin arbetsgivare, han behöver en ny stol i bussen, en som har hårdare fjädring, men nu har de fattat ett beslut att han inte får det för att han är för tjock. han blev ledsen, det finns tydligen redan en sådan stol på firman så de behöver inte ens köpa en ny. Han pratade med facket och de sade att det var diskrimnering, de tyckte att han skulle ställa bussen och åka hem. Men han sansade sig och så får vi se vad som händer på måndag. Vi har beställt en riktig cykel till honom, då kommer han kunna träna mer på bättre tider, särkilt nu när det är ljusare på kvällarna. Den var svindyr men den håller väl nästan hela livet om man sköter den.
Helgen har varit lugn och jag har tvättat och tvättat. Snart är allt rent och inne i sina lådor skönt. Idag är det årsmöte i Nordkrokens Intresseförening, inte sugen på detta men jag fick ju ställa in styrelsemötet i tisdags pga min lilla sjukhet så idag skall jag ställa upp. Jens har jobbat denna helgen och kört volvofolk, han har gått upp 20 i 4 på morgonen, gissa om han är pigg ;o)
Nu ropar resten av tvätten. Hej på er

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida