Pettros dagliga verk

tisdag, februari 06, 2007

badfoto och båtmässa...

Förra veckan tänker jag inte ens skriva omför vi var bara sjuka hela veckan förutom på onsdagen då vi var på jobbet en sväng. Det var supermysigt att träffa alla igen som alltid.

I helgen var vi på återsim på lördagen, de tog undervattenskort och jag hoppas att det blev bra för de tog bara ett. Jag skulle höra av mig till henne i veckan men hon glömde ge mig sitt kort :o(( Det ger sig..... På kvällen var det äntligen dags för melodifestival igen,jippiiiie.... Det var väl ingen kanonstart men melodifestival är ju alltid melodifestival eller hur!!!???

På söndagen röjde vi tillsammans innan vi åkte in till båtmässan hela familjen. Det var kul att se alla stora fina motorbåtar. Vi fikade en hutlöst dyt fika, en ynklig skinkmacka för 55 spänn, en kopp kaffe för 44 etc. Men då hade vi vandrat en bra stund så det var gott!!! Sedan stängde de och vi åkte hemmåt och hade myskväll med Greys mmmmmm......

Måndag var vi ute i området och Emma o Noah lekte och vi frös så in i hundan... Tog flera timmar att tina upp!!! På kvällen kollade vi lite Greys igen det är så spännande!!!!!! Pratade med Siw om fortsättningen om bpt. Vi får se hur det går.

Idag tog jag, Emma o Elina samt Linda o co en promenad ner till Sundhammar, det började blåsa ngt enormt och vi frös och Emma grät,enormär väl att ta i men det var så kallt så det var helt sjukt..... När vi kom tillbaka åkte jag direkt utan att gå in iväg och storhandlade. När jag lagt upp alla varorna på bandet kommer jag på att plånboken ligger i bilen, packa ner allt, ut med "alla" barn till bilen hämta plånbok tillbaka in igen och betala. Pinsamt, det är dessutom andra gången det händer nu på kort tid! Mos i hjärnan.. När jag kommer hemär man lite mör, packar upp allmat ger Emma mat ammar Elina kännermig skitduktig, dåkommer min älskade make hem, varför ligger tvättställningen på golvet? Emma ramlade in i den sade jag ja men dåtar man uppden säger han, ja men det är inte så lätt med en bebis på armen, jamen det är hon väl inte hela dagen?? Hepp... Det skulle han aldrig sagt, när detta hände hade jag som sagt Elina på armen Emma grät eftersom hon klämt sig, hade precis börjat prata med Margreth som varit i Thailand i två veckor utanför väntade Linda jag skulle klä på två barn inkl mig självmassor med kläder. Han förstod nog det snart ;oo)) Utbrott är milt sagt. Sedan skulle han "fräsa" bacon somvi skulle ha till Carbonara... Det började med att han hllde massa margarin i pannan det behövsju inte när man steker bacon. När jag kommer ut har han fräst tre paket och det är ca i dmfett i pannan. På pappret bredvid ligger det en hög med förkolnat bacon. Kramade man den var det bara smulor ha ha Ja det blev ganska ok tillslut han gjorde ju sitt bästa i alla fall... Är det inte snöstorm och sjuka barn skall vi till stan i morgon och betala doptårtan (Dop på söndag phu) och hitta en fin klänning till Elina.
Nu skall vi se PrisonBreak Heeeeeeeeeej då....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida