Pettros dagliga verk

onsdag, december 06, 2006

Julebak....

















I onsdags 29/11 var vi hos Bm på återbesök. Efter det åkte vi till mitt jobb och hälsade på. Vi fick massa fina presenter fast de var ju till Elina såklart. Det var också kul att träffa alla jobbarkompisar.

På torsdagen den 30/11 bakade jag o Siw lussekatter och pepparkakor. Dubbel sats med lussekatter,en med saffran och en utan,de blevjättegoda och Emma hjälpte till lite. Pepparkakorna blev också lyckade och det luktade himmelskt i huset. Innan baket åt vi Brunch med Amerikanska pannkakor, äggröra och bacon. Efter baket tog vi en mackfika innan Fam B skulle hem. Erik o Jens städade ur garaget och rensade stuprören så det var en aktiv dag.

Fredagen 1/12 var vi på babysim med Emma, Jens jobbade halva dagen och jag tog mig dit själv och fick bade med Emma för första gången på länge och det var så kul. Hon var så lycklig över att både mamma o pappa var med så hon skrek av skratt mest hela tiden.

Lördagen den 2/12 hade vi julfest med badmammorna. Ett par blev sjuka och ringde en halvtimma innan om detta tråkigt. Men det var god mat och vi hade trevligt.

Söndagen, Ema var superförkyld och lite hostig, Elina började också lite,jag storstädade hemma och det blev riktigt fint. Jens satte upp alla adventsstakar o stjärnor och jag gjorde resten, igår sydde Jens i ordning våra julgardiner ;o)) Händig man ha ha....

Måndagen var Elina sjukare och snörvlade och hostade, vi försökte ringa Östra på kvällen men de hade överbelastning och hade stängt av telefonerna, jobbigt som tusan.

Tisdagen, Elina var inte bättre så jag ringde igen och de tyckte att vi skulle komma efter som hon är så liten :o(( Nu blev jag stressad igen.... halvhysterisk sprang jag omkring och plockade i ordning våra grejer. När vi kom in mätte de hennes syresupptagning och den var bra tur, sedan fick vi vänta i ett rum, efter många timnar kom det en läkarkandidat som undersökte Elina, han skulle hämta sin handledare. Efter ännu mer väntade komde tillbaka och konstaterade att det var massa slem i hennes lungor som åkte upp och ner men inte mycket att göra åt saken. Kolla att hon åt och var vaken ibland och använda nässpray inför natten. 5 timmar tog det, helt sjukt!!

Onsdagen, Jens slutprov för förarintyget för båt. Han pluggade hela dagen faktiskt och lite för mycket för 2 timmar innan det var dags hade han glömt allt. Det var en nervös kille som¨åkte iväg,men han klarade det!!! Jippiiii, I morgon skall jag göra sillsallad för vi skall på julknytkalas på fredag om alla är friska. Heeeej så länge....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida