Pettros dagliga verk

fredag, november 03, 2006

En vecka igen....

Kan inte ens minnas vad vi gjordei helgen ;o) Allt bara går ihop. Men på Söndagen var Suzi med familj här, jag gjorde syltkakor och kladdkaka och vi tog en fika utomhus eftersom Suzi var lite förkyld.

Måndagen var vi på det nya köpcentret, det var bara jag som shoppade och det var bara grejer till Emma o Elina inne på Barnens Hus, en affär jag har längtat så efter att de skulle öppna här. Den var rolig men hade väntat mig lit mer. Media markt hademycket men när vi var där första gången blev både Emma o Elina drabbade av hungersnöd så vi fick åtgärda detta först. När vi gick tillbaka gick jag in på Barnenes hus för tredje gången och Jens tog Media Markt ensam så då han jag inte kolla. Men tycker att gångarna var väl trånga om jag får säga min mening och det får jag för detta är ju min blogg ha ha.... På vägen hem tittade vi in hos fam Svenungsson, det är ju Wilmas födelsedag hurra hurra!!! Minns det som igår när Jenny ringer efter att vattnet har gått och säger, nu skall jag föda barn *mysrys*. Lämnade en liten grej och fick en smygflukt på hennes nya fina säng. Jättefint. När vi kom hem var vi allt trötta och möra och vi åt rester från gårdagen.

Tisdagen var jag såredig att jag åkte iväg ensam med två barn hem till Catrin från badgruppen, Tessan och lille Erik var där samt en granne till Catrin med sin dotter som var 1 dag äldre än Emma. Catrin hade gjort pannkakor med Vispad grädde och sylt, gott. Tessans graviditet fortskrider och snart är det dags för det stora Ul-et. Kul att följa någon annan. När jag ammade innan vi skulle åka hem upptäckte jag att Elinas ena långfinger var rött och jättesvullet med en inkapslad varkula längst upp vid nageln. Jag blev livrädd som vanligt ;o) Ringde Jens storgråtande från bilen och tvingade honom att ringa runt men han fick inget svar, men på vägen hem stannade jag i Kärna och gjorde en chansning på att Anette (Bvcsköterska)skulle vara där. Stackars Emma sov så gott men fick slita upp henne och in, som tur är finns det en barnvagn med docka där i väntrummet. Hon vägrade gå en meter om hon inte fick ta med sig den in i korridoren där Anette "bor". Som tur var fanns både Anette och en läkare där och de tittade på fingret och sade att jag skulle avvakta en dag. Hade ju ändå tid dagen efter för viktkoll. Phu..... På kvällen var Jens på sin förarkurs och sedan hade vi mys framför säsongens sista desperate, snyft.....

Onsdagen var vi på viktkoll på Bvc, Elina hade INTE gått upp i vikt, bara typ 50 g. De började prata om tillägg på kvllen etc men jag hörde knappt för tårarna bara rann, stackars Jens jag har blivt helt labil ;o)) Men han har väl börjat vänja sig. Jag fick amma där i alla fal så hon såg tag och lyssna om det fanns mjölk de hör det på klunkandet hi hi. Det fanns massa mat och hon tog bra så vi fick en ny tid tills idag fredag och vi skulle inte köra med tillägg ännu eftersom det fanns så gott om det men jag skulle vara lite mer enträgen på natten. Men idag var vi där efter Emmas simning och hon hade gått upp 110 på två dagar vilket är mycket bra, phuuuu nu kan man pusta ut lite tills nästa gång, hennes finger var också bättre men skulle badda med Alsolsprit. Jisses vad himla kul grejer jag skriver, intresse för hela världen liksom.
Nu skall jag krypa till kojs och kolla in Prisonbrake, är nu på avsnitt 7 eller 8, spänning.....

Puss o heeeeeeeeeeeej

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida