Pettros dagliga verk

lördag, september 09, 2006

Sagan om ringarna.....

I går när jag åt krabba tog jag av mig min vigsel samt förlovningsring för det kliade så. Jag lade dem på bordet framför mig och glömde bort dem sedan. I dag på förmiddagden kom jag på att jag inte hade dem. Konstigt för jag har nog aldrig tagit av mig dem innan. Jag gick till bordet och de var ju inte där naturligtvis. Trodde det var Jens som flyttat dem men nej inte då. Vi gick igenom påsen med skaldjursskalen var sin gång. Alla andra sopor. Vi flyttade soffor etc. Vi höll på i flera timmar (jag som skulle vila) Trodde ibland att det var Emma men båda var ju borta märkligt. Vi kollade dock där hon brukar gömma saker, i sin rosa prinsessbil finns en låda under sitsen samt en lucka längst bak men nej. Vårt hus såg nu ut som det varit inbrott i det ;o)) Vi gav upp tillfälligt vi hade ju kollat alla sopor och det var ju det viktigaste. Jag var jätteledsen och tårarna sprutade....
Då plötsligt längst fram på Emmas prinsessbil finns 2 torn, där låg ringarna ;o)) De blå tornen.















Härligt härligt men nu var jag helt färdig.... Emma fick lunch och sedan sova och jag vilade!!!! Vi skulle varit på 8-års kalas men min kropp var inte med mig. Dels denna förkylning som alla verkar drabbas av samt att det varit mycket några dagar och jag har ont ont ont...Men vet att det går över om jag vilar några dagar. Tråkigt i alla fall att missa kalaset och tårtan (om det var någon hi hi) det är min passion här i livet.kanske för att man äter det så sällan,inget man slänger ihop för en myskväll liksom ;o) Hade tom fått Jens att gå med på att titta in på Allum innan, jag kommer väl aldrig att komma dit :o(
Jens fick byggt klart staketet och klippt lite gräs i alla fall. jag gjorde inget förutom att tvätta lite Emmakläder, men jag skall ju vila denna helgen och skall försöka njuta av detta!!!
Nu skall vi se ngn film heeeej då....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida