Pettros dagliga verk

onsdag, september 06, 2006

Bakdag bl.a

Igår sken solen hela dagen men idag var dellite mulet. Det gjorde inte så mycket för jag skulle klippa mig i Mölndal klockan 10, det var skönt och när jag kom hem började det dugga, då fick jag ett ryck och satte dubbel sats med Tjörnkakor innan Emma fick lunch. har man väl gjort det finns det ingen återvändo. När degen hade jäst fick jag en smärre chock, den hade exploderat... Det låg deg överallt över hela spisen ha ha.... Men jag samlade ihop allt och knådade till det och det slutade bra trots allt. har provsmakat och det var nästan lika gott som Siwans. Siw fick ett samtal när degen hade exploderat och hon var som alltid positiv och lugn. När jag var klar med baket skulle vi gå ut och leka men då hade det börjat ösregna, vi stod ut en stund men sedan gick vi in.
Idag har jag gjort ugnsstekt falukorv till middag. Trodde att jag hatade det men det var gott, gjorde med ketchup, senap och ost. Massa gott!!!

Idag har Jenny lämnat sin lilla Wilma första gången ensam på dagis, fy vad jobbigt. Men både Jenny och Wilma är jätteduktiga!!!! Nu e det snart Idol... kul jul.... Inte lika bra tvkväll idag som igår men det får duga. Tycker Desperate kunde gå varje kväll...

Puss o heeeeej........

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida