Pettros dagliga verk

torsdag, november 23, 2006

BrandlarmsJens

Då var det då dagen för begravning..
Vi åkte i god tid så jag skulle kunna amma Elina ordentligt innan. Var där 10.30, och kom på att jag glömt att ordna blommor till kistan. Ammar Elina och hon somnar gott. Jag och Siw åker ner till en blomsteraffär för det visar sig att vi är en timme för tidiga vid kapellet, mitt fel. En jättegullig tjej jobbar där och fixar en kanonfin blomstergrej med fina band och ett fint kort. Väl tillbaka vid kapellet är vi bjudna på kaffe av en gullig tjej i deras kök. Då hade också min ena morbror Pål kommit. Hälsade snabbt och gick sedan och fikade. När vi fikat klart stod jag och Siw utanför köket när vi plötsligt hör Erik svära till, då har Jens av misstag tänt eld på en tidning på några värmeljus. Försöker släcka elden utan resultat, slänger den i vasken men det brinner bara mer o mer, herregud tjoar Siw och springer ut i korridoren. När han äntligen fått släckt elden går brandlarmet. Och som det gick, det tjöt över hela kapellet, det dånade och ingen visste hur man skulle stänga av det. Tror att varenda stackare som låg på Östra kyrkogården vaknade till liv. När de höll på och greja satte de på tjuvlarmet samtidigt. Emma grät, Elina skrek och när de hade fått tyst på larmet fick jag amma Elina igen och missade början på begravningen.
Efteråt åkte vi till min farbror Philip som på i Vasastan i en gigantisk lägenhet. Där åt vi paj och en god tårta. Kul att träffa sina kusiner igen i alla fall. Veerkligen som Siw brukar säga ;o))
Plörsligt tror vi att klockan är 16.30 och Jens skall åka och träna med grannen 18.00 och vi får jättebråttom. När vi står påbylsade i hallen kollar jag på klockan då är den bara 15.50, Jens har inte ställt om sin mobil efter sommartiden. Vi far hemmåt och jag går in till Linda och fikar medans Jens och Kent åker och tränar. Mys mys....

Iag har dagen flugit iväg, Jens o Emma gick upp vid 8.00 och jag och Elina sov till 10.00 skönt. Jag var iväg och handlade mat etc och nu skall jag laga mat. Spagetti och köttfärssås blir det idag. Det har kommit ett nytt Prisonbreak också så kvällen är räddad....
Puss o heeeej

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida