Pettros dagliga verk

tisdag, februari 13, 2007

Shopping på stan....

Onsdagen den 7/2 skulle vi erövra stan. Vi startade vid 10 tiden och åkte först in till Slottskogen för att betala doptårtan för att förenkla för Jenny som skall hämta den. Efter det åkte vi till jobbet och lämnade kvittot till Jenny. Åkte och parkerade vid kanalen, där tyckte Linda jag var lite puckad för det är så dyrt där,men det är bra med space när man har dubbelvagn och jag är typ ALDRIG i stan så det är det värt. Jag betalade hennes biljett oxå, men jag lade i för lite :o( ja ja det är sånt som händer. Först drog vi till Hennes för att titta efter klänning till Elina fanns inget fint alls, däremot en extremt otrevlig expedit som bara fräste åt en så fort hon såg en. Gick vidare till Kappahl, där hittad jag en tröja till mig själv och Emma fick ett barnläppglans. Hon blev överlycklig. Därefter tog jag en sväng in på Lindex, inga klänningar där heller men Emma fick ett par strumpbyxor. Efter detta var det dags att intaga lite krubb Mc Donalds blev det. Supergullig expedit som bar ut brickan till bordet. Gott oxå, sedan betalade vi våra bilar och delade oss, jag strövade omkring lite,hittade en söt klänning på Nk förr 800, lite väl kanske. Gick då upp till Petit där jag hittade massa söta klänningar dyra men det var 40 % så det var ok. Äntligen klara!!! Då tog vi varsin latte på Indiska The o Kaffehuset, köpte med kaffe hem och deras goda kakao. När vi kom hem åkte Emma och Jens och klippte sig så fina de blev ;o))

Torsdag den 8/2 åkte till Catrin för badmammeträff, fick god tårta o kaffe. Fabian har ju fyllt 2. Hann bara meden snabbfika för sedan skulle jag lämna över Emma till Jens så jag kunde storhandla inför dopet. Det hela avlöpte väl och fick handlat allt.

Fredag,simskola. Kul var det Emma fick lära sig nya saker. När vi var klara hade jag bråttom för jag skulle lösa av Linda sompassat Elina och jag skulle ta hand omLucas oxå. Träffade en gammaljobbarkompis från polisen, han jobbar som polis i Stenungsund, Tjörn och Orust nu och badar ihop med Linda. Världen ärliten, efteråt fikade vi och det var kul att träffas igen.

Lördag.... Bakade smörgåstårta hela dagen, Linda hjälpte till, vi dukade oxå. Skönt att vara nästan helt klara. Resten av våra familjer var ute. De kokade korv och kaffe på spritköket så de hade det nog mysigt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida