Pettros dagliga verk

lördag, april 28, 2007

Fasen vad länge sedan...



Har knappt skrivit sedan påsk. Det har varit så fint väder och jag har varit ute hela dagarna och på kvällen är man helt slut.

När det fina vädret kom grillade vi två kvällar i rad med våra kära grannar. Jag hade bakat en god och ganska fin tårta. Dert viktigaste var att den var goood. Haft så'n ångest sedan påsk.

På veckorna har man alla dagar planerat, det är banne mig inte lätt att vara mammaledig ;o)
I veckan var jag på jobbet på tisdagen, lunchade med Moster Marg och Jenny S. Kul att träffa alla, det är det man saknar när man går hemma. Men den 15/6 kommer min avdelning hit och käkar smörgåstårta mm. Kul!!!
I onsdags var jag inne på småtufftrean, jag hade fått rabatt eftersom jag är "vipkund" ha ha. Köpte 2 mössor till Elina och en söt tröja från Molo . Dyrt men kul. Sedan handlade jag o Linda lite på grossen sedan bar det hem till min trädgård där vi åt grillad kyckling med tomater och baugetter. Till efterätt blev det glass med kaffe. Mmmmmmm love denna årstiden, att få vara ute.
Torsdagen var vi på bvc på kontroll, allt var bra. På kvällen simmade jag med Elina. Mysigt.

Fredag. Åkte in till Kungälv ganska tidigt för det var marknad. Mötte upp Tessan utanför badet, vi vandrade en sväng och sedan tog vi en lunch, efter detta var det dags för mig att rusa tillbaka för Emma skulle simma, varmt som bara den var det. Ammade Elina till söms sedan fick Linda ta över. Badade och det gick bra. Instruktören kom fram och sade att Emma skulle flytta upp en nivå för hon uppfyllde alla kriterier. Så nu blir det mer som riktig simskola. Mamma Petra var så stolt så jag nästan ville ringa hela världen och berätta om min fantastiska dotter, lugnade mig snart och insåg att underbar är hon ju men kanske inte alla andra är lika impade ;o)) Nöjde mig med att ringa moster Siw ;o) Hon står ut vet jag.


I dag har vi grejat i trädgården, jag har gjort i ordning massa rabatter och det blev jättefint. Kul. Jens har målat fotbollsmålet och efter detta åkte vi och simmade med barna. Det var återsim och Jens trodde han skulle fånga Emma när hon hoppade. Men jösses de har ju inte badat på länge ihop. Hon hoppar ju i från kanten och simmar till honom och sedan tillbaka. Han var megaimpad. Jösses hon e ju helt vild. Det är så kul att se hur det händer olika saker. Ex Elina,kan redan sitta själv,riktigt länge utan stöd, har fått 4 tänder etc. Hon kom ju nyss känns det som!!!! i Morgon kommer kusin Peter för att Jens skall fixa med hans bil. Roligt!!!


Heeeeeeej dååååå.......

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida