Pettros dagliga verk

måndag, april 30, 2007

Sol = underbart

Hela helgen har vi pysslat i trädgården. Varit ute nästan hela dagen. Det e superskönt. Börjar få riktig ordning på mina rabatter nu skönt. Igår var kusin Peter här, han fixade med bilen. Jens rättare sagt men det gick smidigt. Alltid lika trevligt att träffas. Innan han for hem fikade vi med nybakad sockerkaka och kaffe. Jag hällde ut mitt (av misstag) och morgonkaffet drack jag inte för jag var arg på Jens och det var han som hade gjort kaffet. Tyvärr var det väldigt gott så jag missade en smakupplevelse ha ha... skyll mig själv. Tyvärr va inte Susanne och Theus med för Theus var febrig :o(

Idag har vi haft mys i trädgården och Linda hjäpte mig att röja ur växthuset. Vi slängde 2 säckar med skräp. Sedan köpte Jens med sig jord hem 8 säckar, han började gräva ur men det var riktigt tungt så han fick avbryta för grillning och matintag. Det blev Karré med sallad och fullkornsbulgur mmmm... Jag gjorde egna stripes av bakpotatis, nyttigt. Det är så himla mycket skönare att gå ut i detta vädret, inte så mycket kläder och man kan vara ute hela dagen!!! I morgon är Jens ledig igen. Underbart!!!
Puss o heeeeeeeeeej

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida