Pettros dagliga verk

onsdag, januari 16, 2008

Dödsdag....

I dag är det 3 år sedan mamma dog. Jag saknar henne så enormt och vissa gånger mer särskilt runt jul nu när man har barn. Moster Inger var på graven och tände ljus och jag är evigt tacksam för det!!!!!

Nu har det gått en vecka sedan jag skrev in mig på vv och i morgon är det första vägningen. är ju så jäkla nervös. Jag har inte fuskat men man vet ju aldrig, har ju skyhöga krav och förväntningar. Efter vägning skall jag och Linda simma. Det är ju lite svårare att komma iväg på motion nu när man har barn. Har börjat på Hoppis o skuttis med Emma och det är väl lite i alla fall. Emma tyckte det var enormt kul!! Hon var duktig och gjorde alla övningar. Vi var där med Noah och Lnda och där var ochså Fabian & Catrin. På söndagen hade Fabian kalas, jag åt ingen korv och en tesked tårta och skrev tom in den i mitt dagliga intag, den teskeden var ljuvlig och hade gärna ätit men då hade jag ångrat mig massor. Låtsade att jag åt och gav Elina det mesta, orkar inte diskutera.

Igår var det simpremiär till Emmas stooor glädje, hon hade så kul och dök och simmade.

Följer just nu rättegången mot Tito Beltran, för många år sedan umgicks jag med honom, han var tillsammans med en av mina vänner. Jag har enormt svårt att se honom som en våldtäktsman. Det jag minns var att han alltid var glad, generös och allmänt busig. Minns när vi åkte hans bil kunde han börja sjunga till Maria (hans dåvarande flickvän) så rutorna dånade, minns också när vi var på Liseberg och han VILLE vinna på hjulen och spelade på alla nummer ;o) fick ett litet andrapris men var lika glad i alla fall. Alltid när man träffade honom när han blivit riktigt känd och stor var han gullig och kramade och kindpussade. Vet att mängder av människor har åsikter om honom men under den tiden vi umgicks fick jag en bild av honom och det är den jag minns. Hoppas och tror att han är oskyldig!!!

Nu skall jag förbereda middagen.
Heeeeeeeeeeeeeeeej då...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida