Pettros dagliga verk

måndag, mars 30, 2009

Full måndag...

Vilken dag, den har gått i ett!
Började dagen med att försova oss, min mobil hade inte ställt om sig till sommartid, vaknade 5 i 8 och Emma skulle vara på bvc halv 9, hela familjen sov som stenar! Kastade på oss kläder och Jens gjorde varsin knäckemacka till mig och Emma och så var vi iväg. Kom 1 minut sent bara. Kontrollen gick bra och nu är hon en godkänd 4-åring. När vi kom hem åt vi riktig frulle, sedan kom en kille som köpte min cykel, jag och Jens har sålt våra cyklar så vi kan köpa en ny till Jens. Det gick undan, satte in en annons på söndag kväll och måndag förmiddag var de borta. När han rullade iväg var det dags för nästa etapp, Jens skulle til läkaren, så körde in honom, under tiden han var där handlade jag och tjejerna och blev klara samtidigt som honom, jag sprang hem, dvs 16,5 km. Har aldrig sprungit så långt och det var jobbigt på slutet men det gick bra, är extremt seg nu. När jag kom hem tog Jens en träningsrunda på cykeln, han har lånat Lindas brors vinterträningscykel tills han får sin. Hennes bror tvälar så det är bra grejer, när Jens var klar fick jag och Emma kasta oss i bilen igen för att ta oss till hennes bad, det gick fint och det var roligt! Vi simmar ju med en av ursprungspojkarna nu, kanonkul! Första gången de träffades var de 5 månader det har hänt en del sedan dess, efter badet var det turbon hem och så fick Jens åka i väg och hämta bussen. Hans chef var därnere och de hade ett långt och bra samtal och Jens var en glad kille när han kom hem, vi hade themys och nu skall jag lägga mig i min sköna säng! Nattis...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida