Pettros dagliga verk

söndag, mars 12, 2006

FREDAG, LÖRDAG OCH SÖNDAG

Fredagen gick ursnabbt, massa möten så man slapp jobba ;o) I övrigt var det ganska lugnt. Var så sugen på grillad kyckling så jag stannade på Tempo på hemvägen. De skulle inte vara klara förän om 20 minuter. Jag började nästan gråta ;o) Jag blir så'n av hunger. Åkte hem och stormade in helt besviken, men Jens åkte iväg och handlade så var ordningen återställd *hi hi* Man får vara lite barnslig ibland. Var så himla trött men vi hade en mysig kväll. Orkade inte se Big Brother somnade i stället. ´Har kommit på att det är skönt att sova.

LÖrdag: Vi åkt till Kållered och handlade presenter till Emma, samt lite grejer till kalaset. Efteråt skulle vi handa lite mat och utanför fanns en nyöppnad fiskbil. Fick smaka på en räka och de var goda, snabbt bestämde vi oss för räkfrossa till kvällen. När vi kom hem var vi lite trötta men jag bestämde mig för att baka 2 sockerkakor, när jag skulle börja såg jag att vårt bakpulver var nästan slut... Men som tur är har vi trevliga grannar och vi fick låna deras. PÅ kvällen var det melodifestival, Carola vann. Hon var helt underbar och jag blev verkligen berörd. Tycker hon är fantastisk. Räkorna var supergoda och alt var kanon....

Söndag: Bakade hela dagen. Gjorde 47 kanelbullar, 2 sockerkakor och 25 hallongrottor. Lunchen bestod av en uppvärmd viktväktarpizza. De är helt ok. Var över hos grannarna med resten av bakpulvret och lite kanelbullar och sockerkakor, nu skall vi laga middag ihop. Jens skall skala potatis och jag skall fixa resten. det blir fläskkotlett med grönpepparsås. En av mina absoluta favorit viktväktarrecept.
Puss o hej

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida