Pettros dagliga verk

tisdag, maj 23, 2006

Helgen över igen...

Fredagkvällen blev mysig med grillad kyckling för mig och Revben för Jens. Stannade till på Coop på hemvägen och kikade runt lite. Såg på så skall det låta och BB-festen. Kom i säng sent och tvärsomnade samtidigt som jag släckte lampan.

Lördag, hade en mysig förmiddag. Var med Emma i sandlådan lite. Jens var på tippen och slängde lite skräp. Vid 16.00 träffades badmammegänget med respektive samt barn hos Tessan. Hon hade gjort goda Taccos med goda såser och tillbehör. Det var verkligen supergott. Till efterätt var det hallon i ugn med riven vit choklad över och glass. Mmmmmmmm. Sedan var barnen högt och lågt och de hade jättekul. Vi slötittade lite på Melodofestivalen, vissa mer angagerade än andra, bl a jag. Kul för Finnarna men tyckte carola skulle komma 2-3 a. Vi åkte hem och var hemma vid 01.00 sent. Emma sov som en stock och vaknade inte när vi bar in henne. Skönt. Kom inte till ro och somnade sent och vaknade tidigt... Varför?? Emma vaknade 10.00.

Söndag, lite trött var man allt. Åkte med Emma och handlade lite sedan till Tessan och hämtade Emmas stol som vi glömt dagen innan. När vi kom hem höll Jens på att byta däck på golfen. Duktigt. Vi gick in jag och Emma och jag gjorde pannkakor till henne. Hon gillade detta. Efter lunchen klarnade det upp och vi var ute hela eftermiddagen, det var jättevarmt.

Måndag: Åkte till jobbet tidigt för jag vaknade innan klockan. Bra det. jens besiktigade bilen och den hade lite småfel och jens var faktiskt ganska nöjd. På kvällen var han ännu nöjdare när han tänkt igenom allt och det var ju bra. det var bara en grej han behövde hjälp med det andra fixar han själv. Jag var ute och provkörde golfen eftersom jag skall ha den till jobbet på tisdag. Det gick fint. Sedan var det BB-final... Jessica vann jippiiiii. Det var verkligen kul.

Tisdag: Åkte golfen till jobbet och det gick bra. Hoppas bara att jag kommer hem också ;o)).
Puss o hej

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida