Pettros dagliga verk

måndag, maj 08, 2006

I'm back....

Förra veckan gick så fort eftersom vi var lediga förra måndagen. Jätteskönt. Måndagen minns jag inte ens vad vi gjorde, vi demonsttrerade inte i alla fall ;o)) Veckan blev mer och mer somrig och det var ju underbart. På onsdag efter jobbet bakade jag 5 brödkakor, dels för att vi inte hade ngt gott bröd hemma samt för att Siw och Erik skulle komma och hjälpa oss med ett träd och de var ju helt klart värda en fika när de kom efter tandläkarbesök och dyligt. Det har jag längtat efter länge, de blev inte lika goda som Siwans men de dög tycker jag.

På torsdagen satt jag bara och längtade hem för jag visste att Siw o co var hemma och mös i trädgården, jag ville också vara med!!!! Tillslut fick jag åka hem. Åkte med Birgit till Citygross där Siw och Emma mötte mig. Vi åkte hem och grillade gott kött och åt potatissallad. Emma fick glass till efterrätt och en kexchoklad som hon fick av Siw ;o) Det kan man säga var lyckat.

Fredagen grillade vi igen!!! Underbart gott... Det var så skönt att komma hem och sätta sig i trädgården i värmen jättemysigt med egen trädgård. Emma får gå ut när hon vaknar sedan är hon ute hela dagen.

Lördagen var också den underbar, Jens klippte gräset och körde med trimmern överallt, sedan tvättade han av altanen på framsidan och oljade den samt rensade lite ogräs. Redig kille. Men jag var lite duktig för han fick god lunch, stekt ägg, potatis och bacon. Men jag stekte det fettsnålt så det var inte så farligt onyttigt. På kvällen hör och häpna grillade vi igen. Det var så fint väder och vi hade kött kvar så why not. Innan det var vi hos grannen och kollade deras utbyggnad, det blir verkligen fint. På kvällen ringde Jenny, hon var äntligen hemma. Har liksom saknat henne. Hon har varit på Öland och haft lite ledigt med sin mamma o pappa o co......

Måndag då var det äntligen dags att jobba igen, Jens körde mig till färjan där vi såg Birgit och jag åkte med henne resten av vägen. Så Jens fick bara vända om hem igen. Åker även med henne hem så kan Emma mysa ute i stället.

Heeeej så länge....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida