Pettros dagliga verk

lördag, mars 25, 2006

Bloggglömska......

Ja ja så kan det vara. Man är ju en
heltidsarbetande morsa *hi hi* När Emma är vaken vill hon hjälpa till och skriva och det blir inte så bra, och när hon somnat gör jag det med. Emma har fått en tand till. Kul.

Det var i alla fall supertrevligt när badmammorna var här. Fabian hade slips och skjorta, och Erik fina nya snickarbyxor.


















Det var trevligt att träffa dem igen och Emma fick fina presenter och ett fint födelsedagskort med gruppbild på pojkarna. Jättefint. Att vara ledig en onsdag var inte dumt. Veckan blev kort liksom.

Men så var det torsdag igen och jobbdags. Tråkigt tråkigt. Men dagen gick ganska fort, när jag skulle åka hem ringde Jens och ville ha köpemat. Men jag köpte med mig sallad så det blev nyttigt och gott. Kvällen var seg som vanligt och somnade nästa till medium.

Fredagen körde Jens mig till jobbet, han glömde sin telefon så vi fick vända. Kom inte så sent men inte så tidigt som vanligt. Satt inne på specialresor för Ingela var ledig. Bengan (min chef) sade att jag kunde göra det så jag inte skulle känna mig utanför gruppen ;o)) Jag gjorde ju samma jobb som i BC men det var skönt att sitta där för det var lugnare. Dagen ick därför snabbare än vanligt. Jens kom och hämtade mig och på vägen hem köpte vi räkor, de var pinfärska. Jag åt för mycket och var sprickfärdig. Jens också. Kände mig annars pigg för att vara fredag men det var nog för att man var ledig på onsdagen.

Lördag och Emma vaknade tidigt som vanligt när det är helg. När en av oss jobbar sover hon till 9, men när båda är lediga vaknar hon tidigt. KOnstigt. I kväll skall vi till Margreth. Det skall bli gott med färdiglagad mat. Har fått en hint om vad det blir och det skall bli spännande.
Puss så länge....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida