Pettros dagliga verk

tisdag, mars 21, 2006

Måndag

Sov dåligt hela natten, mådde jätteilla och var övertygad om att det var maginfluensa, men på morgonen mådde jag lite bättre och gick till jobbet. Där var alla platser upptagna så jag skulle gå till ett annat ställe för att sätta mig. Jag blev helt deprimerad, man hör ju liksom inte hemma någonstans när man är inne så här och kortjobbar, har ingen egen plats, inget skåp. Man tillhör ju inte ens sin egen grupp. Ja ja snart är det över. Men moster Margreth hängde på så jag fick lite sällskap. Dagen gick fort och jag gick halv 4. Vi åkte och handlade PÅ Coop i Eriksberg, de har så himla god kyckling så det köpte jag. Jens köpte revben. Jag åt för fort och började må illa igen. Trodde jag skulle kräkas men det stillade sig. Lade mig tidigt och somnade. 05.15 kom jag på att jag inte ställt klockan, jobbigt. Men jag hade 45 minuter kvar att sova, skönt. I dag mår jag bättre peppar peppar.
I kväll kommer Cattis och hennes 2 barn. Då blir det till att bjuda på middag igen, men jag har köpt en färdig tårta, sådan som är fryst som man tinar själv. De är faktiskt himla goda. Nu orkar jag inte göra mer tårta nämligen ;o) Badmammorna kommer på onsdag till lunch och den ena tjejen är lakto-allergisk annars hade man kunnat göra en tårta som passade alla men de får kladdkaka, hittade en färdig med vegetabiliskt fett. Himla tur! Så köpte jag laktogrädde så blir det nog superbra.
Nu skall jag nog jobba lite, sitter på Specialresor (min gamla plats). Det är ok faktiskt.
Puss o hej

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida