Pettros dagliga verk

tisdag, mars 14, 2006

Måndag

Urtrött som brukligt när det är måndag ;o) Jens och Emma körde mig till jobbet. Under tiden Jens skulle klä på Emma skulle jag starta bilen, såg att de ordinarie bilnycklarna inte hängde på sin plats så jag tog extranycklarna, tänkte då att jag måste ge Jens hemnycklarna eftersom vi brukar använda den vi har på bilnyckelknippan. Men så blev det så att Jens låste och då glömde jag alltsammans. Men när jag kom till jobbet såg jag att han hade lagt ner nycklarna i min lilla väska. Shit.... Han hade ju ingen mobil med sig heller. Stackars Emma, åka fram och tillbaka till mammas jobb en hel dag är ju inte så kul. Hade jätteångest. Men till slut ringde han, han hade de andra bilnycklarna i fickan på jackan. Vilken tur. han hade själv kommit på det när han körde in på vår väg och blivit helt kall ;o) Skönt att det löste sig.
Annars gick faktiskt dagen ursnabbt, och när Jens hämtade mig åkte vi och köpte grillad kyckling. Supergott. Var så sugen och hungrig. Ibland orkar man inte laga mat. Emma somnade supersnabbt och jag lade mig tidigt. Vaknade till vid halv 3 av att babywathern gjorde ljud från sig. Hörde inget mer men jag gick upp för att kolla, då stod hon upp i sängen och flinade för fullt. Hur söt som helst ;o)) Resten av natten sov hon bredvid mig såklart.
Puss o hej nu skall jag snart ha lunh tack för det.....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida