Pettros dagliga verk

måndag, mars 27, 2006

Forts lördag etc...

Eftermiddagen kom och vi åkte till moster Marg. Vi fick god mat. Våffla med rödlök och romröra, samt Fisksoppa och god Cheesecake till efterrätt. Emma var på gott humör som tur var. Hon somnade på hemvägen och sov när vi lade henne i sängen och vi kunde tom t a av henne overallen utan att hon vaknade. Det var första gången. Hon sov hela natten utan välling. Jag väckte henne vid 8 för då var det dags att åka till Anna och William.
Jag och jenny åkte ihop fast i varsin bil för att kunna hitta. Vi kom rätt på rätt hus. Vi e´ skickliga. Efter en stund kom även Nettan och Emil så var det fullt hus. Kul Anna hade bakat Scones med hallonsylt till, en Wienerlängd till efterätt. Det var helt supergott. barna hade kul, och vi också, kul att träffas och prata så. vi har redan bokat ny tid, men däremellan är det Barnmässa på svenska mässan som vi skall gå på ihop.
När jag kom hem var Jens och Martin nästan klara med vår extrabil (det som skulle göras den dagen). De var dessutom hungriga, jag stekte upp lite korv med bröd och lite tillbehör så blev de nöjda. Sedan var dags för stackars Martin att åka hem till sin familj. Jens gick ut i garaget igen. Jag pratade lite med Siw samt förberedde dubbla middagar, eller 4-dubbla för vi skulle ha lunchlådor med. Sedan var det bara myskväll med Big Brother.
Gick upp i ottan och Jens körde mig till jobbet, var här tidigt. Mycket folk som vanligt när det är måndag, men jag satt inne hos Lotta o co. Kommer göra det hela veckan för det finns en ledig plats. Det är mycket lugnare och tystare. Jens hämtar mig vid halv 4, han skall greja vidare med bilen och jag och Emma skall åka hem. Det var därför jag var här tidigt.
Puss o hej

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida