Pettros dagliga verk

måndag, maj 15, 2006

Ännu en vecka i mitt liv.....

Bara 4 arbetsdagar denna veckan vilket var underbart såklart. Jobbigt att jobba igen efter en underbar helg men dagen gik fort. Hade tänkt åka med Birgit som jobbar när mitt jobb och bo nära mitt hem ;o) Men vi fick inte tag på henne på hela söndagskvällen. När Jens körde mig till färjan stod hon där så jag hoppade in i hennes bil. Hennes granne hade sågat ner ett träd på hennes telefonledning. Jag fick åka med henne hem också så det var ju helt super, då slapp Jens åka fram och tillbaka.

Tisdagen gjorde vi ul, det fanns ngt där märkligt men skönt. Kom till jobbet vid 10.00 så denna dagen gick ju fort.

Onsdagen var jag ledig för vi skulle på 1-års kalas jag och Emma. Erik hade fyllt. Det var kul att få träffa alla igen. T hade gjord god pastasallad med kyckling och Tzatsiki och gott bröd. Till efterätt hade hon gjort egen Budapestrulle. Super gott allt. På kvällen fick Emma feber. Stackarn.

Torsdagen Emma var lite sämre och sov hela dagen på kvällen mådde hon bättre och hade ingen feber men på natten vaknade hon och hade 39,4, jobbigt. Hon fick tablett och somnade om.

Äntligen fredag igen, när jag kom hem hade Jens gjort fiskpinnar med potatismos mysig fredagsmat ;o) men skönt att göra den själv i alla fall. Kvällen blev lugn och somnade tidigt som vanligt fredagar.

Gift i ett år!!!! Heja oss ;o)) Jens köpte rosenbuskar till mig och vi hade det mysigt fint väder och VARMT!!! Även m alla andra påstår annat ;o) Emma har varit ute hela helgen från morgon till kväll vilket hon uppskattar ngt enormt. Jag också, på kvälen mös vi lite kollade på tv. somnade ganska tidigt trött efter dagens utevistelse.

Söndagen var också varm och skön och Jens byggde allt vad han orkade på Emmas sandlåda. Den blev fin och han har grävt upp nästan hela hålet. Spännande, jag grävde upp en rabarberplanta som jag hittade och gav vår granne. Vi har så många helt själva. Älskar rabarber och gjorde årets första rabarberkräm i lördags.
Emma har äntligen kommit på att hon älskar pannkakor särskilt när hon får äta själv med gaffel. Det blir ju sylt i hela ansiktet men hon är lycklig och det är huvudsaken. Kvällen avslutades som vanligt med BB kommer att sakna detta nu är det bara en vecka kvar :o( Somnade på 2 sekunder och sov gott.....

Måndag igen och jag cyklade till Sundhammar för att möta Birgit för vidarefärd till jobbet. Det var ovant att cykla men det gick bra. Dagen gick fort på jobbet och nu skall jag snart gå för att möta Birgit igen. Sedan skall jag cykla igen, har nog lite ont på vissa ställen ;o)

Hej på er så länge.....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida