Pettros dagliga verk

fredag, maj 19, 2006

Snart är det över....

Nu har jag snart jobbat klart för denna gången, det har faktiskt gått fort. Man hänger bara med och plötsligt är det slut ;o)) Härligt härligt.

Måndag var en heldag men den gick ganska fort i alla fall. Sista dagen för Emma i badet, tråkigt för henne. Hon verkligen älskar detta. jag cyklade till Sundhammar där Birgit mötte mig och vi samåkte Man kunde verkligen märka att jag inte cyklat på länge för som jag trodde hade jag ont på vissa ställen och flåset var inte det bästa, hemvägen är mest uppåt nämligen. När jag kom hem var Jens och Emma i trädgården och grejade. Emma blev glad när jag kom men tyckte att cykeln var roligast. Jag gjorde torsk med äggsås, det är verkligen underbart gott.

Tisdag hade vi lite kurs på förmiddagen, vid 14.00 fick jag åka med Suss till Ikea för att handla lite grejer till jobbet, sedan var den arbetsdagen slut. Bra arbetsdag mao. Sedan drog jag hem och vi åt köttgryta med Sweet & soursår, den var god!!! Sedan flöt kvällen iväg som vanligt.

Onsdag, var tidigt på jobbet för att reparera mina ledigheter på flexklockan. Gick tidigt för jag var hos BM, fick lyssna på hjärtljuden och ta prover. Hade uruselt järnvärde men jag har inte lidigt direkt . Var sedan en sväng på Backaplan och kollade runt lite, köpte en rosa keps till Emma bl. a. Idag stod det fläskkotlett med grönpepparsås och ris på menyn. Gott gott...

Torsdag, Jobbade hela dagen utan avbrott, fick en timme + på flexen jippi. När jag kom hen hade Jens gjort spagetti och köttfärssås, den var supergod. Det tyckte Emma också. Vid 21.00 kom grannen en sväng för att låna lite presentpapper. Vi pratde bort en stund, hennes mage var verkligen gigantisk!!!! Spännande, nu är det nära. Jag tvingade mig till att vara vaken för att se hur det gick för carola, jag sov mellan sista uppträdandet och fram till resultatet då Jens väckte mig. Carola gick vidare som tur!!!!! Somnade sedan gott.

Fredag.... nu e veckan slut. Håller på och grunnar på vad man skall ha för mysmat ikväll. Det pendlar mellan grillad kyckling och räkor. Vi får se hur det känns senare.
Puss så länge......

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida