Pettros dagliga verk

söndag, oktober 28, 2007

Kalashelg... Och SMGULD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hejsan hoppsan..........
Var på jobbet i fredags och det var super att få träffa sina kolleger och slippa jobba. Emma var lite coolare än andra gånger och vågade hänga med A-M till hennes rum direkt och ge Jonas puss och kram direkt, andra gånger har hon gråtit bara han tittat på henne ;o) Jag och Jenny lunchade coh sedan åkte jag till Barnens Hus, Ica Maxi och Kapp ahl och till verkstaden på Jens jobb så de kunde kolla vår bil. Detvar allt gött att slå sig ner i soffan när jag kom hem helt slut. Jens hade med sin vin och vi mös framför Tv-n, fattar inte hur TÖNTSam kunde vara kvar i tävlingen!!! Han e en tönt och sjunger inte ens bra... LÖJD................

Drack inte många droppar på fredagen men kände mig enormt bakis i alla fall. Jens skulle hjälpa sin chef att ta upp båten så han drog tidigt och jaghade en hektiskt förmiddag för att förbereda familjen Gardtman inför Wilmas kalas. När Jens kom hem ca en halvtimma innan vi skulle åka hade jag bara frost och fräs i rösten. Han fattade som vanligt ingenting. Wilmas kalas var toppen och det var kul och god mat och god tårta och goda kakor!!! Emma och Wilma lekte fantastiskt bra tillsammans och de var såååå söta. Wilma fick massa fint av oss fick hon MexJeans, en Chilivisp från OBH (barnmodell) och en Grön Barnkammarbok. Hoppas hon blev glad! Hon fick också fina kläder av sin älsklingsfadder, pussel och en väska bl a. När vi åkte hem var jag helt proppmätt, vi hade innan sagt attvi skulle äta Kebab men det kändes främmande men klockan var inte mycket och kvällen var lång så vi köpte med oss hem, när klockan slog 20.00 var det inte dumt ;o)) Jag drack goda drinkar det är gött att inte amma!!!!

Vintertid: Vår klocka i sovrummet ställer om sig automatiskt, det visste inte jag så när Jens kom in och sade att det var vintertid var jag extremt förvirrad, men vad är klockan sju? Nej 8 sade Jens men den klockan är 8, ja men den ställer omsig själv sade Jens hmn jasså är klockan egentligen 9 då? jag fattade noll och vågade inte tro på Jens förrän jag såg min ugnsklocka som inte ställer omsig själv och var efter alla andra. Vår dvd ställer nämligenocksåomsig själv skänt, nuförtiden behöver ingen ens säga till om vintetid det är bara att flyta med. Klockan ett var det kalas hos Linda och co, hon fyller 35 på tisdag. Vi hann inte mycket innan men Jens började bygga ihop våra skjutdörrsgarderober till hallen redan, vi har ju bara haft dem hur länge som helst. Men jag gnäller inte tiger och lider ;o)Lindas mamma och pappa, syster med barn var där och det var mysigt att träffas. Vi fick god förrätt med räkröra och sillmacka till förrätt och kyckling med hasselbackspotatis och sedan kolapaj samt hemgjord glasstårta. Otroligt mätta igen. Noah fick ett ryck och slog Elina hårt i huvudet, Elina blevbara still och stirrade, jag blev livrädd att det hänt ngt och ballade ur lite, Linda blev vansinnig och satte Noah i skämsstolen för han vägrade be om ursäkt, det tog nästa en time innan han gav sig och då hade han gråtit ögonen ur sig, men då fick jag och Elina varsin kram och allt var frid och fröjd igen. Jens fick värdparet att sätta på sportradion för att lyssna på matchen. Extremt nervöst men otroligt kul att de äntligen vann smguld igen!!! Nu har vi bara följt alla sportsändningar och haft det skönt. Snart tror jag att sängen kallar.
Puss o heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida