Pettros dagliga verk

torsdag, november 27, 2008

Long time no seeeeee......

Ja ja så kan det bli. Har haft fullt upp, bloggar i mott huvud när jag joggar ;o) Men det har jag ju ingen nytta av. Har bra användning av bloggen när man skall gå tillbaka i tiden för att kolla något. Får bli skärpning!
I fredags kväll jobbade Jens sent och jag tänkte ta ett glas vin och mysa, men det blev liite er än ett och när Jens kom hem ville han också ha ett glas, så då gjorde jag honom sällskap. jag fick en crazy idé och frågadehonom om vi inte skulle ta och adoptera en liten bebis, jisses va synd att jag inte hade kamera ;o) Det var en chockad man minst sagt. Menade inte så mycket med det men det är inte helt främmande för mig. Inte nu närman har två barn men vill ju absolut inte vara gravid igen och det känns så slutgiltligt att det är slut ;o) Tänkte att man kunde adoptera en brasilians kille så kanske vi kan fåett fotbollsproffs ha ha. Ja ja det var ett skämt. Men i alla fall så var jag extremt bakis på lördagen, som om jag festat hela natten. Pust. Jens fick köpe med Kebab hem och det smakade himmel. Efter den mådde ja fint igen och vi åkte och simmade med tjejerna. På kvällen käkade vi Taccos och det var mums.

I söndags sprang jag ner till Sundhammarkollonin för att förbereda för föreningens tipspromenad. Det var fint väder och kallt. Hann springa hem och fixa picnick och hämta Jens o barnen. Snabbt tillbaka det var stress. Men vi hann och det blev en mysig promenad, det var många barn och Jens blev delad tvåa,inte illa. Svåra frågor.

I måndags sprang jag en mil och sedan åkte jag o Linda med barn till Barnens Hus, kollade lite. Emma fick syn på ett parrosa skor som hon vill ha. Helt opraktiska men det kvittar väl tyckte hon.

I tisdags sprang Linda och jag bakade pepparkakor med alla barn och avslutade med Lussekattsbak. Det blev knappt några pepparkakor för de som barnen gjorde åts upp samt degen ;o) Det blev ett gäng lussekatter som åkte ini frysen. Det var ett vv recept med de var kanongoda.
Igår skulle jag springa till Öppna förskolan och jag åkte med Linda till Noahs förskola, det ligger en bit utanför Ytterby mot Marstrand, bara en liten bit utanför. Skulle springa därifrån och en kringelikrokväg mellan skogen. Var inne påderas toa och när jag hade sprungit en dryg km kom jag på att jag glömt mitt vätskebälte ahh. Sprang tillbaka och iväg igen, när jag kom till ett område som heter Toreby insåg jag att jag sprungit för kort. Det var bara att springa in det området också men trots den extrasvängen blev det bara 14,1 km :o( Jag gjorde i alla fall en fartökning på slutet. Efter lunchen gjorde jag ett rosa pepparkakshus till Emma, hon blev så glad, glömde dock att göra gavlar på två väggar så hon fick platt tak, hon är inte helt nöjd med detta så jag gör ett nytt om jag orkar.... Annars är det mycket julpysslande nu och det är urkul!!

Idag var vi på Öppna för det skulle bli fotografering, klockan tio gick strömmen, det var ett planerat avbrott på två timmar tydligen. Vi fick tag på vaktmästaren till församlingshemmet och vi kunde avsluta det hela där. Det gick bra, Elna var rädd först men hon var extremt duktig! Nu skall jag göra våfflor till tjejerna och förbereda vår midag som vi skall äta i kväll och sedan fara till VV. Hoppas på minus idag!
Puss o hej

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida