Pettros dagliga verk

måndag, november 10, 2008

Skön helg...

Helgen som gick var behalig utan stress, var lite bakis i lördags efter mitt vinmys. Drack inte alls mycket men men. Jag och Linda var ute och sprang ihop, backlöpning. Sedan efterlunchen var det bad med tjejerna igen. Emma var duktig och simmade och dök stående snyggare än sin mamma klarar! Stolt man blir ;o) Efter handlade jag och Emma lite sedan åkte vi hem och gjorde hemmagjorda hamburgare. Det var mums. Vi kollade på lite prison break och Jens hävde några Whiskey blä.

I går sprang jag efter frullen, och jag han knappt hem innan det började ösregna. Innan firade vi givetvis far i huset, Emma hade sin rosa mick och sjöng ja må ha leva och avslutade med hurra hurra ;o) Jens fick ett par cykelbrallor med inbyggd skum eller vad det är. Jag fixade tidigt i ordning Gulachsoppa som fick stå och puttra länge. På em kom Pernilla och Henke och barnen. Evelina och Emma lekte jättebra. Vi åt soppa och jag hade gjort vitlöksbröd till. Sedan gjorde jag våfflor och hemgjord kolasås och hemgjord chokladsås och icke hemgjord gräddvaniljglass, jag åt lättglass den var ok och jag åt inga våfflor. Trist men det gick. Tiden sprang iväg och nästa gång skall vi till dem, de bor ju också i Kungälv så det är ganska nära. När deras nya garage är klart skall de ha ett övernattningsrum där då kan vi sova över, mysigt. Vi avslutade kvällen med några Amazing Race.

Idag är det blåsigt men nu ser det i alla fall ut som det klarnar upp. Det ljusnar i horisonten som pappa alltid sade. Men fasiken vad det blåser!!!
Kram på er

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida