Pettros dagliga verk

lördag, december 10, 2005

Partydag.....

Emma vaknade vid 8, då var mamma bra trött phu... Som tur var lekte hon själv i sängen så jag fick sova till halv 9, sedan gick vi upp så Emma fick äta. Hela dagen bara flöt iväg, jag spelade mitt älskade tv-spel ;o) och Jens var på tippen med lite skräp. Jag fick städat lite och halv 5 skulle vi vara i Mölndal för att ha en surprisefest för Martin som fyller 30 i morgon. Det var en liten 2-årig flicka med som inte kunde var tyst så hon höll på att sabba allt :oD Men det gör ju inget. Martin blev i alla fall väldigt överaskad och vi som totalt glömt bort lunchen fick äntligen äta!! Det var buffé med pastasallader, tzatsiki, biffar, potatissallad, vanlig sallad hemmagjord färskost rostad majs och rosenbröd etc mycket gott!!! Till efterrätt fick vi julcheesecake, pepparkaka i stället för digestive gott gott. Emma kröp omkring på golvet och var glad tills ett annat barn slog henne i huvudet med en legobit då blev hon ledsen. Vi hade poängpromenad om Martin och det gick la sådär men kul var det. Sedan fick han svara på frågor om oss det gick ännu sämre hi hi. Sedan var det dags för oss att åka Emma var urtrött, långt över soviden med massa nya intryck och människor som skulle gulla ( många barnfria mammor o pappor med abstinens). Hon sov hela vägen och tänkte att nu somnar la hon aldrig men efter lite välling lade jag henne och hon somnade nästan genast skönt. Nu skall även jag försöka detta...

Puss o gonatt

1 kommentarer:

Klockan 8:37 fm , Blogger ~Susie~ sa...

Låter som en trevlig fest :) Vad är det för spel du spelar?

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida