Pettros dagliga verk

tisdag, maj 30, 2006

long time no seeeee......

forts tisdag 23/5... Jag kom hem också helt utan problem. Jens hade varit duktig och gjort massa ärenden!!! Bl a hämtat sand till Emmas sandlåda, det blev verkligen bra. Men den är ganska stor och hon hade inte så mycket grejer så det såg tomt ut. Hon hade en hink, spade, liten kratta och sil som hon fått av Theus. Men det skulle snart bli bättring.

Onsdag, åkte golfen till jobbet igen det gick hur bra som helst. På vägen hem sladdade jag in på Toys r us. Det är livsfarligt. Köpte massa grejer till Emmas sandlåda. Roligt. Bla en skottkärra, grävskopa, hinkar, traktor med släp 2 små stolar etc. Himla kul. Sedan var det hem och inreda ;o) Pratade lite med Siw på kvällen det visade sig att de hade varit på backaplan också, tänk vad förvånad jag blivit om jag stött på dem!!!!

Torsdag och ledig... Så underbart. Jenny, Martin och Wilma kom. Vi hade otrolig tur med vädret.
















Här kan man se hur kul de hade. Vi åt massa onyttig mat potatisgratäng och Kola nötpaj till efterätt bl a. Gott hur som helst för vi var så hungriga. Det var en mysig dag i alla fall. På kvällen ringde jag Linda (grannen), hon hade lite föraning om förlossning. Spännande. Vid 21.00 ringde Kent och vattnet hade gått. De skulle in på kontroll, vi fick Noah som fick sova i Emmas säng som i sin tur fick sova hos oss. Noa vaknar på natten för välling och sedan igen klockan 5. det blev ingen sömn den natten och jag var urlakad när jag skulle till jobbet. Hade dessutom huvudvärk hela natten som inte gjorde saken bättre. När jag skulle gå till jobbet såg jag dubbelt så jag stannade hemma. Hela dagen kände man sig bakfull liksom, läskigt. Kent hämtade Noah vid 15-16 då åkte Jens och hämtade lite mat. Härligt. Somnade urtidigt.

Lördag: Var hemma hos Jenny klickan 10.00. Träff med Anna & William samt Nettan & Emil. Jenny hade gjort underbara frallor med gott pålägg och en saftig sockerkaka till efterätt. barna lekte i Wilmas sandlåda, Emma var lite avvaktande men passade på när de andra vilade. Sedan gick vi till torget och jag köpte present till den lille bebisen och lite till Emma också, hade tänkt att göra det dagen innan men då var jag inte fömögen till detta. Det gick ju bra så här också det var kul att få kolla in torget igen. Emma somnade innan vi kom till torget och sov gott hela tiden där inne. När jag kom hem blev Emma så glad över att se Jens kul. Samtidigt som jag kom hem såg jag att Linda o co kom ut. Vi fick packat in kläderna och träffade dem. Noah blev glad över att se oss kul det också. Bebisen var jättesöt och liten. På kvällen grillade vi och det var gott som alltid.

SÖndag: En skön dag. Mors Dag min 2-a. Jag fick plocksallad och en vit Pion att plantera, fick också en Marbou mjölkchoklad. det var skönt väder och vi var ute hela dagen. Emma somnade som en klubbad säl på kvällen. Jens gjorde spagetti och Köttfärssås till oss, gott. Såg en bra film på kvällen. Kunde inte slita mig! Verklighetsbaserad.

Måndag: Trött eftersom man kom sent i säng dagen innnan. dagen på jobbet gick ganska fort. När jag kom hem fick jag kram av både Noah och Emma, härligt. Siw ringde och berättade att hon hade sveriges längsta hår så hon kommer på torsdag för klippning och mys med mig och Emma. Kul!!! Satt och pratade en stund i trädgården med Linda. Skönt att komma hem! Det blev ganska sen middag därför men det gör inget. Vi åt köttgryta hela familjen. När Emma skulle sova vaknade hon och grät och pekade på något, vet inte vad hon menade ;o) Stackars liten. Men jag fick lugnat henne. Somnade innan 22.00 skönt.

Tisdag och näst sista dagen underbart. Är pigg som en lärka för jag har sovit gott hela natten!!!!
Nu är det snart lunch och jag skall äta min sista sallad för den här gången mums.

Hej så länge puss....

2 kommentarer:

Klockan 1:07 em , Blogger ~Susie~ sa...

Jag kommer sakna dig massor på jobbet!! KRAM

 
Klockan 8:36 em , Blogger Petra sa...

Jag kommer faktiskt att sakna dig också!!! Arbetskamraterna är toppen!!!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida