Pettros dagliga verk

måndag, maj 14, 2007

KOnfirmation mm...


Vi var på Adenmarks,jag hittade kläder till både mig och Jens som vi skall ha på min kusin Pias pojks konfirmation. Skönt då slapp man leta mer. Stavgick när jag kom hem, det små regnade så jag kände mig lite extra duktig. Sedan var det gött med en dush och lite mat.

Fredagen var det dags för terminens sista bad. Trist, särskilt för Emma.Efter hösten blir det kvällstid för Noah skall kanske inte simma mer sådå kan vi inte hjälpas åtsom vi gjort nu. Tragiskt. Som fredgasmys blev det hemmagjorda hamburgare.

LÖrdagen var konfadag, det var inte förrän 15 i kyrkan så Jens åkte till stan och köpte räkor till kvällsmums och jag roade mig med Linda och Kents mamma på lekplatsen innan jag rensade lite ogräs och kupade lite potatis som den bonde jag är. Vill ju gärna börja greja lite hemma med ombyggnad etc men vi väntar på arvsskiftet. Det verkar som den man som skall göra det har förträngt att han skall hjälpa oss. Jag hoppas verkligen att det blir inom det närmsta i alla fall men det verkar dystert :o( Konfan var rolig och lättsam och eftråt var vi hos kusin Pia de bor i ett jättehus på Stenungsön, havsutsikt och jättefint!!! Vi fick underbar lax med färskpotatis romsås och god sallad. Till efterärr var det moccatårta och Prinsesstårta supergott!!! Vi var så mätta så några räkor var det inte tal om. Vi mös i alla fall framför melodofestivalen. TRåkigt att Sveige fick så lite poäng men den som vann var bra sådet är inte mycket att orda om. Har svårt att förstå hur vi skall kunna kvala in bara.

Bröllopsdagen... 2 år har vi stått ut som gifta ;o)) Vi hade det bara mysigt,förmiddagen var halvdåligt väder så vi kollade på en film, Linda knackade på och erbjöd sig att ta våra barn en stund så vi kunde förlusta oss med varandra ;o)) Sådan lust fanns inte (ha ha) så jag bad om att få ha det innestående ;o)) Eftermiddagen va det fint väder så vi var ute och mös lite. Middag blev hemmagjord Thaigryta och homemaid Chokladmousse, nyttig den bestod av grädde äggula och choklad. Bara nyttigt mao.

Måndag och ösrgen, vi bestämde oss för en promenad. När vi kommit utanför dörren haglade det och blåste typ orkan så vi fick rusa in i vårt garage. På 5 minuter lugnade det sig och vi chansade och började knalla. Efter hand klarnade det och till slut var det klarblå himmel. Gick en ny promenad till en ny vik som jag inte sett förut. Efter detta blev det sedvanligt mys i min trädgård,vi lunchade och Linda fick choklad mousse och latte. Jag satte lite mer isbergssallad och rensade lite mer ogräs,det tar aldrig slut!!! Nu skall jag krypa till kojs.
Hej så länge.....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida