Pettros dagliga verk

måndag, november 05, 2007

Gött kaffe eller?????


Kalla mig galen men vi har köpt en ny kaffemaskin, var den gamla trasig? Nej men denna var ju helt fantastisk, den är tillverkad enbart för min skull känns det som. Jag gillar gott kaffe och vill att det skall vara enkelt, nu är det det, det finns en integrerad mjölkbehållare så nu kan jag bara trycka på Latte så får jag en ljuvlig med perfekt skum och crema. Det är även en ny patenterad renare som tar bort alla mjölkpartiklar efter varje gång man använt den så det inte skall bli sura rester den är dessutom snabb och tyst och snygg ;o) Finns massa olika val att göra och allt smakar perfa.Det är min och Jens julklapp, vi skall inte köpa en endaste grej till, bara till våra barn.

I tisdags när jag och Elina badade var det en unge som kräktes i basängen, ingen fara sa simfröken bara kallsup, mmm visst när jag sedan satt och väntade med Emma kom de och berättade att de fick stänga av bassängen för det visade sig att den ungens som kräktes syrra hade kaskadspytt hela em,jippie bara att invänta kräksjukan då.Men vi klarade oss och det var ju helt underbart, mådde illa mest hela tiden innan tidsfristen gick ut.

I söndags var vi som sagt på kalas igen, det var Lindas förra simgrupp som skulle träffas, vi har ju knött in oss lite där, det var mysigt vi åt kokt korv ute innan skattjakten sedan fikade vi inne, jag hade bakat kaka.

Idag har vi varit ute hela förmiddagen och em rullade bara iväg, pratade med Åsa det var sannerligen inte igår. Kul och vi bestämde att träffas den 26 nov. Bestämde ävenmed Linda att vi skall dra till Ullared och handla julklappar till barna den 17/11 dagen innan vi skall gå kurs i att bygga pepparkakshus, onsdagen efter skall jag och Jenny gå kurs i att göra marsipangrisar ;o) Lite galen kanske men jäkligt kul.
Heeeeeeeeeeej så länge

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida