Pettros dagliga verk

fredag, februari 22, 2008

Windy...

Jisses vad det blåser! Denna veckan har som de övriga bara rusat iväg. Det är jäkligt stressigt att vara mammaledig;o=))

I söndags grejade jag i lådor och skåp o röjde o rensade. Riktigt skönt, jag startade dagen med stavgång och på kvällen flög vi drake med Emma. Fick ett jäkla utbrott på min man också. Han öppnade ett skåp och en sockerströare flög ut o träffade Elina i huvudet han fick skulden för han har ju ingen reaktionsförmåga, tänk att han har varit målvakt!!!!!

I måndags var jag på turne och fixade serviceboken på förra bilen samt köpte en ny våg som mäter fett och vatten. När vi kom hem hade vi mys i trädgården, innan jul hade jag släng ut massa skräp bakom huset som jag skulle rensa i nu. Jag tog tag i en hög och skulle slänga det i en säck då det flög en mus upp i mitt fejs. Jag skrek så hela Sjöhåla hörde. Det var så fint väder att vi var ute superlänge! Skönt.

Tisdag var det ju bad igen och vi gick innan, mma gick ju själv och hittade massa stenar o kottar som skulle kastas så det tog 1.30 timme, stress sedan som vanligt. Badet var kul och Emma dök och simmade på rygg.

Onsdagen var vi på Öppna förskolan sedan stress hem och sedan iväg för att hämta en dubbelsulky sedan simma, phu megastress jag säger ju det!!

Torsdag Öppna f igen hem lunch förbereda middag sedan iväg lämna barnen till Jens sedan in för veckans vägning, -1,3 11,9 nu 1 hg från en ny stjärna hon erbjöd mig att ta av mig brallorna ;o)

Idag gick vi upp halv 9, såg på nyheterna att det skulle bli storm till em så jag skyndade ut på prommis. Efter lunch kom regnet. Det regnade o blåste, jag packade in oss för att köpa skaldjur. Hade massa papper till återvinningen också och jag blev dyblöt, Emma skulle gå med paraply själv och vinden tog henne så hon nästan försvann, hon blev rädd o)) Köpte stora kräftor och räkor så ikväll blir det skaldjursfrossa mums.....
Nu ropar Elina besatt.
Go kväll

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida