Pettros dagliga verk

söndag, februari 10, 2008

Vilken skitvecka....

Måndagen började helt ok men natten till tisdag vaknade Jens med magsjuka. Vi var friska och jag och Emma åkte och badade, det gick otroligt bra. Hon dök från kanten och simmade under vattnet genom en rockring, sedan simmade hon ner till botten och hämtade leksaker. Det var hennes stora favvo. Åkte hem till min sjuka man.

Onsdagen var jag i Kungälv med Linda o co och vi shoppade och lunchade med alla barnen, Jens var fortfarande dålig så han fick vara hemma själv.När jag kom hem låg han på soffan med tv-n avstängd det är ett tydligt tecken på att han verkligen är sjuk. Jag bytte snabbt om och drog ut på prommis med stavarn. Det gick skitbra.

På natten vaknar Elina och vi jag tar upp henne till mig i sängen. Några minuter senare börjar hon kaskadkräkas, jippie. Jens byter lakan och jag fixar ny pyjamas till lillan. Hon verkar må bra och jag lägger en handuk i sängen och vi lägger oss igen, vi hann knppt lägga oss innan det är färdigt igen. Denna gång fick hon ner i duschen hade grejs i hela håret phu. Samtidigt blir jag riktigt kass i magen får springa som en tätting flera gånger. Jag är dödstrött mår piss och Elina kräks flera gånger till, nu är vi redan uppe. Jens går och lägger sig, var är rättvisan? Han behöver inte ta hand om kräkande barn när han är sjuk men mitt utbrott över detta fullföljs först dagen efter, det gäller att samla på sig ha ha. Vid 4 somnar Elina och vi lägger oss. jag kan knappt sova för man vill inte ha kräks i håret igen.

Dagen efter är man ju dödstrött jag har massa frossa och mår piss. Elina mår prima och Jens mycket bättre. de sticker o handlar lite jag vilar på soffan. Ingen vv idag alltså.

Vi kommer inte i säng så tidigt som man borde och innan vi lägger oss vaknar Emma. Hon myser med oss i soffan men jag är död och lägger mig. emma kommer direkt och lägger sig bredvid mig och börjar kaskadkräkas över mig och sig. Jippie, upp byta lakan in i duschen med Emma för hon är "äcklig enligt henne" Hon gallskriker äckligt mamma äckligt. Hon lyckas kräkas i toaletten och är superstolt över detta. Det blir ca tre snabba stormar sedan pladdrar hon glatt i soffan. jens lägger sig och vi med. Brer ut en gigantisk handuk och tar in en spann som vi förklarar att hon kan kräkas i, nej toaletten säger hon ;o) Men det blir inget mer. Hon sover sött hela natten. På morgonen väcker Jens mig som förklarar att hans har börjat om igen!!! Va fasen. När jag gick upp öppnade jag över allt vädrade ut det onda, gick runt med rengöringsflaska och totalskurade alla handtag i hela huset. Bad Linda fixa cola till Jens som han svpte sedan mådde han bättre. På kvällen åt vi alla taccos och vi fick alla behålla allt! Över för denna gången!

Lördagen vaknade vi av att ha sovit hela natten. Jag hade ju tvättat konstant hela fredagen, alla täcken kuddar lakan samt manglat hela skiten. Klart vi sov gott det var ju superfrächt i sängen, torktumlaren fick visa vad den gick för. Vi åkte in för att hämta Jens buss och hade en snabbdate med hans bror Jimmy med familj. Vi hade julklappar till barnen som vi inte lämnat. När vi kom hem åt vi och sedan rev jag gamla tapeter i Elinas rum.

I dag gick jag med stavarna innan frulle och det var super, sedan Gipsade Jens väggar i Elinas rum och jag plockade ut leksaker från Emmas rum som jag skall ge till Emmaus, bättre än att slänga. Efter lunchen fortsatte jag med barnens kläder. 2 kassar som skall till samma ställe skönt!!! Ikväl har vi kollat en rulle och myst. Nu skall jag göra Jens sällskap i sängen.
Puss o heeeeej

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida