Pettros dagliga verk

onsdag, april 16, 2008

JoggingPettro

Jorå det har allt gått drygt en vecka sedan jag lämnade avtryck här. Vad händer, jo våren är här och vi är ute från morgon till kväll. Underbart förnu har Elina insett att det är toppen att vara ute. I helgen jobbade Jens extra och jag var hemma och städade som en galning hela dagen. Det kan man inte riktigt tro nu. Söndagen var jag och Linda med minstingarna på Babybarnmässan. Fanns lite att se och det var mysigt. Jens hade fått någon märklig energikick så han hade röjt ute, i garaget, brunnar och på kvällen efter middagen skurade han ugnen, han tog av ugnsluckan och skruvade isär glasen, tog ut skenor och jag bara gapade. Vad händer liksom? Går du på kokain eller? På vägen hem från mässan köpte jag ett par joggingskor. Tänkte börja enligt ett joggingprogram som är på 6 veckor. Man varvar gång och jogging och ökar joggingen mer och mer. Idag är jag på dag två. Man skall köra tre ggr i veckan och det är skitkul!!! Målet är att springa 5 km. Hoppas bara att kroppen pallar nu. Man är ju ingen lättviktare än liksom. I morgon är det domedagen igen. Hoppas på 0,5 så man fixar 20 kg gränsen. Gött. Har en runda som är 4-5 km och den är lite utmed havet. Annars har det varit rätt så lugnt o städat. Jag har inte haft några större utbrott men de kommer väl. Man är ju gift med Jens liksom ;o))

Nu skall jag slagga lite. Hoppas inte jag dröjer en vecka igen!!!
Puss puss

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida