Pettros dagliga verk

måndag, mars 31, 2008

I'm alive!!

otroligt men sant! Det har varit så mycket med Emmas alla kalas o grejer och så har jag helt enkelt glömt!
Det har i alla fall gått bra och nu är hon riktigt firad. Första kalaset var mostrar med män och A-C o Hans samt våra grannar. De är ju praktiskt taget en del av vår familj nu så det kändes rätt att de kom. Emma fick massa fina grejer och vi bjöd på fiskgryta med fullkornsris o kokta morötter, lite halv husmanskost. Grytan blev god, det var en bas på hummersoppa, charlottenlök, vermout grädde philadelfiaost och i hade jag lax, torsk o färska räkor. Älskar firre, synd att man sällan bjuder på det tycker jag. Sedan var det tårta, cupcakes, kakor och maränger, hade massa äggvita över så jag fick ett ryck och gjorde ett gäng. Gissa om Jens suckade, skulle vi inte försöka göra det enkelt sade han. Jo men det var det ju i alla fall. Ja lyckat i alla fall och Emma var så glad!

På sin födelsedag fick hon presenter och sång vid sängen sedan fick hon gå upp och öppna det stora paketet med sin cykel i. Hon blev glad. Hon vågar inte riktigt cykla ute men det kommer väl innan hon fyller 15. Vi åkte till Stenungsund o fixade pass och handlade lite på Polarn o pyret, Emma fick lite godis av de i affären för att hon fyllde. På kvällen kom The neighbourghs och fikade lite kladdkaka.

Söndagen var det stora barnkalasdagen. Många sjuka men det blev ett gäng i alla fall. Vi gjorde hemmagjord pizza och typ samma Tårta o kakor som senast. Sedan hade vi skattjakt med ballonger så barnen fick sin godispåse. Det var en liten maskot, ett ark med tatueringar och lite olika godisar, ballonger och Physalis i. Ja efter det vardet görr pusta ut i soffan. En extra tårtbit hoppade in i min mun. Förstår inte hur det gick till. Det märktes på vågen i alla fall +0,8 man är ju totalt värdelös! Påskafton gick ganska bra för vi åt rökt lax, räkor, potatis ägg och skinka och min sill. Allt smakade hur bra som helst!!! Nu skall jag se om jag kan sälja lite.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida