Pettros dagliga verk

lördag, mars 01, 2008

Sjukstugan

Jorå, det blev en supermysig födelsedag för Jens. Först var jag på VV och han hämtade med sig barnen och ställde ner bussen (han skall ju vara ledig fredagen) och gick med dem i dubbelvagnen tillbaka till vv. Kom lite efter jag var klar. Nu är det 13,7 kg. -1,8 denna vecka. Detta har hänt på 7 veckor, -13,7 kg 4 stjärnor och en nyckelring 10% viktminskning. Exakt när jag fick den kan jag ju inte säga för då blir ju vikten känd ;o)) Spelar roll egentligen, huvudsaken är ju att man tar tag i det nån gång. Jag ringde och beställde kinamat till Linda o Kent innan Jens kom för jag visste inte vad han skulle ha och det var ju hemligt att de skulle med. Jag fick ringa en gång till sedan och förklara kryptiskt att jag ringde igen för att få all mat samtidigt. Vi hämtade maten och sedan hämtade vi upp Linda efter jobbet. Vi styrde kosan hemmåt och huset var totalt nersläckt,när Jens öppnade dörren satt Kent en bit bort och försökte få fyr på en fackla. Jens blev rädd och glad.Vi drack mousserande vin och sedan åt vi supergod mat och jag hade bakat vvmuffins och vvtårta till dessert. Den var hur god som helst, hembakad marängbotten fyllde med vaniljvisp, mellangrädde toppad med Noblessechoklad mmmmmmmm. En bit endast 3 p. Stackars Emma hade ju feber men kunde inte låta bli att leka med Noah o co. Jens fick ett par supershyssta vandrarskor av grannarna, av mig o barnen fick han en spikpistol och tillhörande spik. Det var urtrevligt!

Natten till fredagen vaknar Emma och skriker och verkar ha ont när hon kissar, jag bara shit vad skall jag göra nu skall man åka in akut eller men hon lugnade sig och somnade om, hela fredagen gick hon dock och drog sig i byxorna och när jag skulle ta tempen på henne skrek hon om jag kom för nära kisseriet. Jag ringde vc halv tre fredag em för att få råd fem över tre var vi inne på provtagningen. Hon vägrade kissa men när läkaren kände över henne blev hon tokig när han kom till urinblåsan så han konstaterade direkt urinvägsinfektion. Hämta pencillin och hem, då börjar jag frya och hosta o snora ahhh. Mår pecka och ligger o fryser på soffan, Jens fixar i ordning Suchin och det var gott för när allt var klart verkade medicinen. Då börjar Jens huttra i stället vilket är ett värre öde för när han är sjuk kan han inte göra NÅGONTING skall bli man i nästa liv så jag bara kan ligga på soffan och lipa mig igenom livet. Så idag lördag blir det ta mig tusan inget gjort. Vi skulle till Theus på kalas men med mig o Jens sjuka blir det inget. Skall du åka frågade Jens, men hallå bara för att han blivit sjuk är väl inte jag frisk automatiskt men men som ensam projektledare över fam Gardtman så är det väl så det funkar ;o)

kram på er

Pettro

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida