Pettros dagliga verk

onsdag, mars 12, 2008

hej hopp...

Nu är det onsdag o bara skit på tv-n. Sitter o småmyser vid datorn och längtar till sängen. Var på jobbet i måndags och det var verkligen kul. Har inte varit där på riktigt länge och det var massa trevliga männsikor där! Fick pratat med Benagn min chef om hur man skall göra i framtiden också och bara det var ju jätteskönt. Jenny har jag inte träffat på länge och hon var verkligen vackert gravid! Det är nog alldeles säkert en liten gosse i magen. Det är ju bra för då lyckas man ju om man får en av varje. Många som har en av varje frågar mig om inte jag skall skaffa en tredje för att få en pojk, vi har ju redan lyckats säger det och ler nöjt. Många många gånger har jag fått höra det. KLart att det hade varit kul med en av varje men jag tycker att jag lyckats bara för att jag fått två friska flickor, när jag påpekar detta för dessa människor får man ändå till svar jo jo men det är ju inte riktigt samma sak. Jag är inte bitter ;o) Jag är verkligen nöjd med mina tjejer och gläds åt att andra kan "lyckas". Ja ja efter jobbet som tog längre tid än planerat åkte jag via Mc Donalds så tjejerna fick lite mat i magen sedan bara hem och fixa mat via affären såklart.

I tisdags gav sig jag och Linda med alla våra barn ut på det omöjliga uppdraget att belägra Ullared. Vi knödde inoss alla i vår nya långa bil som Noah kallar den ;o) Det gick fint strax innan Veddige börjar Lukas att megakräkas, det liksom bara väller ut, kan ju inte stanna på motorvägen ser i backspegeln att Emma tittar bekymrat på Lukas innan hon också börjar kräkas, hon tyckte nog att det var äckligt ;o) Vi fick svängt av och stannade på en pendelparkering. Det var bara att klä om jag hade ombyte som Lukas fick Emmas byxor var ok efter lite avtorkning. Körde ett lite torkrace innan vi beslöt oss för att testa att köra vidare. Tittar mer i backspegeln än frammåt men ingen mer kräk. Noah var så rolig, han sade allvarligt att jag tänker inte kräkas i alla fall för det är äckligt och då blir alla så arga han var så allvarlig när han sade det så varje gång jag tänkte på det skrattade jag så tårarna rann, man var ju trött också efter att ha gått upp vid 6. Sedan satt Noah o låtsaskräktes hela vägen till Ullared. Lite folk o vi fick parkering längst fram lyx!! Inne i affären gick det prima förutom att Noah blev lite hagalen inne på leksaksavdelningen,mamma en sån vill jag ha och en sån osv. Men vi fick tag på nästan allt och vi var båda nöjda när vi svängde hemmåt igen efter att ha slängt i barnen lite lunch det tog inte många minuter efter avfärd innan de sov som prinsaro prinsessor. Men det var ju bar hem slänga av Linda o co packa in det man handlat och sedan iväg på bad. När Elina badade åkte jag och Emma och shoppade loss lite till, eter Emmas bad var det riktigt gött att komma hem och våldföra sig på soffan, somnade utan större problem kan jag lova. Emma har varit utan blöja i 3 nätter nu och väntar på bakslaget ;o)

Idag åkte vi till Öppna förskolan med Linda o gänget alla i vår bil igen, skönt att kunna göra så. Det var rätt mycket folk och det var myspysigt. Hem luncha och sedan iväg igen båda amiljerna, först till Kents jobb och lämna Noah o Lukas sedan till simhallen där Jens mötte upp och tog våra barn jag och Linda fick en mysig simtur det var helt super. När ja kom hem var Elina supergnällig ochjoda 38,5 i feber, inte så högt men jäklar var typiskt! Trött på sjuka barn och män nu! I morgon är det vägning och det känns åt helvete. Har inte rört mig mycket p ga sjukdom såklart men i alla fall, Linda sade dessutom att det kan vara kortisonsprayen som jag fick för bihåleinfl kan göra att kroppen samlar vatten. Gissa om jag slutade med den? Jorå omedelbart! Går det piss denna veckan skall det gå dubbelt så bra veckan efter!
Nu kan jag snart lägga mig.

Pussar o kramar

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida