Pettros dagliga verk

söndag, april 06, 2008

Helgen slut :o(

Hatar att helgerna går så fort. I går tillbringade jag den mesta tiden tillsammans med Jens med att skälla på honom. ;o) Inte lätt men han förtjänade det ha ha. Dagen började med att jag Emma och lille Noah åkte till Hoppis o Skuttis, handla lite blöjor sedan hem. Fixa lunch o grejs till barnen medans Jens pep ut i garaget för att tvätta bilen. Vid två skulle jag och Emma åka till Tjörn o Siw. Elina hade snorig näsa och hade därmed besöksförbud. Det blev superstressigt och saken blev ju inte bättre av att Jens var i garaget hela tiden, tillslut sprang jag ut och vrålade FATTAR DU INTE ATT JAG MÅSTE ÅKA NU!!! Fick stressat iväg och kom 20 min sent. Men jag ringde o meddelade mig i alla fall. Siw hade gjort underbar god lax i ugn med pressad potatis. Efter blev det kaffe och tårta. Jag tog en liten bit och den var så gooooooooood. Värt varje point. Senaste mötet gick bra på vv. -2,6 totalt 18,9 nu. Nu känns det toppen. Får på mig massa kläder i garderoben som jag hade förra gången. Har fortfarande nästan 10 kg kvar till det lägsta. Ja ja. När jag kom hem skulle jag fixa kvällsmysmat, Jens pep ut i garaget igen. Tillslut fick jag nog och rusade ut och vrålade igen. Ahhhhhh blev tokig. I natt var dessutom Elina krasslig och sov dåligt jag med då alltså. Men Jens gick upp med barnen vid halv 9 och jag sov till halv 11. Det var länge sedan och det var skönt. Så idag har jag inte skällt alls ;o)Efter lunchen stacka jag iväg med stavarna. Kent har höjt dem något så nu går det banne mig undan. Det var superskönt att få flåsa lite. Vill så gärna börja springa!! Vi får se. Efter var vi ute allihopa på lekplatsen Jens jag o Kent o barnen. Underbart väder vindstilla o ljummet. I fredags var vi också ute hela dagen till 6 på kvällen men då var det kyligare. Underbart nu när ljuset har kommit tillbaka.
Nu skall jag plocka lite innan soffan kallar.
Pöss o hejsan

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida