Pettros dagliga verk

måndag, december 12, 2005

Gäster med glada överaskningar....

Idag kom familjen Löfås på Lunch, alltid lika trevligt! Emma fick fina kläder och vi fick en jättefin ängel som man har ett värmeljus i. Efter min mamma gick bort var jag och jens i huset för att börja tömma köket och hittade då mammas armband som hon fått av pappa för länge länge sedan. Tänkte att jag kunde ha det i våra vigselringar eftersom det var så gediget. När vi lämnade huset kände jag efter i fickorna och sade till Jens att armbandet ligger kvar i huset, ja ja vi skulle dit några dagar senare. När vi kom dit gick jag in i huset för att ta vara på armbandet då var det borta, letade överallt. Mina mostrar Siw och Inger hjälpte till att leta även Jens o Erik ryckte in men nej det var borta. Min tanke var att det hade legat i fickan och att det ramlat ut när jag tagit upp ngt annat. Jag grämde mig något enormt för även om jag inte ville använda armbandet som det var hade det varit kul att få bära det i sin vigselring. Dessutom var det ju minne från både mamma o pappa. Men idag 10 månader senare när jag skall fylla på ljusen med värmeljus och tar det sista ljuset i påsen ligger det där i ena hörnet!!! Jag bara skrek Jens han fattade ingenting. Vad skönt det var, ringde omedelbart till Siw och hon skrek hon med ;o)) Härligt härligt. Idag har Emma gått jätte mycket helt själv med sin gåvagn, jag har inte vågat släppa innan men gjorde det idag och hon travade iväg, gulligt. Nu har hon både gåvagn o gåstol att leka med, vilken tur hon har. Idag var hon lite svårsomnad, det tog 12 minuter, inte så lång tid men lång tid om man jämför de andra kvällarna med 20 sekunder.
Ja ja gonatt på världen....

1 kommentarer:

Klockan 10:28 em , Blogger ikas sa...

Hej

vad roligt att hitta till någon från mina trakter.
jag bor strax utanför Ytterby på väg ut ot Kovikshamn :o))

Ulrika
http://itaget.blogspot.com/

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida