Pettros dagliga verk

torsdag, juni 01, 2006

Forts tisdag....

Var superhungrig när jag kom hem och skulle görs torsk med äggsås. Såsen blev lite bränd för jag hade fel kastrull. Blev helt vansinnig men hade köpt gott pålägg på Osbecks så efter en macka lugnade jag mig och åt lite i alla fall. Det var faktiskt helt ok. Gjorde 3 rabarberpajer till jobbet och eftr det var man ganska slut. Somnade ganska gott på kvällen.

Onsdag: Sista dagen för den här gången. Lite sorgligt trots allt. Jens sade att han tyckte det var sorgligt att inte få vakna och se Emmas glada smile. Då blev jag helt gråtfärdig, stackarn. Han fick bara 3 månader, egoPettro. Men får vi fler barn skall han få vara hemma mycket längre. Det kändes konsigt att packa ihop för dagen men mycket skönt. Mötte Jens och Emma på hans kontor och bytte bil så han kunde ta med sig bussen hem. Vi firade med Pizza!!!! Jippiiii.

Torsdag: Gjorde Lasagne på morgonen som vi skulle ha till lunch. Siw skulle ju komma. Sedan tvingade Emma ut mig så hon fick leka. Hon fick ett mellanmål sedan fick hon sova. Då passade jag på att damsuga, smart. När Siw kom åt vi lasagne ochRabarberpaj. Gott med mat. Sedan lekte vi lite med Emma närvi kompå att vi skulle åka till Ingelas blommor.Vi åkte dit och jag köpte 12 smultronplantor, 3 jordgubbsplantor, 2 körsbärstomatplantor, 2 sorters timjan och 2 basillikaplantor kul. Jordgubbsplantorna fick jag av Siw. Jag fick även en röd ros ett ljus som luktade underbart. Emma fick såpbubblor. De var jättebra, man kunde blåsa hur lätt som helst. Köpte en burk från Toys r us som var helt värdelös, men denna var kanon, fick även påfyllningflaska!! En supermysig dag som jag avslutade med att plantera alla mina plantor, under tiden klipte Jens gräset så fint allt blev. Puss o heeeej så länge.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida